عصر خودرو

سه دلیل عمده محقق نشدن انتظارات در بورس

عصر بازار: یک کارگزار بازار سرمایه درباره علت روند نزولی بورس بعد از توافق هسته ای توضیحاتی ارائه کرد.

سه دلیل عمده محقق نشدن انتظارات در بورس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، میثم کریمی در خصوص روند منفی بورس بعد از توافق هسته ای گفت: در حال حاضر بورس تهران بعد از توافق دچار سردرگمی شده و سهم هایی مانند بانکی‌ها و خودرویی ها در سردرگمی قرار گرفته اند. علاوه بر این نزدیک شدن به فصل مجامع شرکتها و فروش سهم توسط حقوقی های بازار به دلیل نیاز آنها به تامین نقدینگی و در پیش رو بودن تعطیلات به این سردرگمی افزوده و باعث روند منفی بورس تهران شده است.

    وی عنوان کرد: بنابراین با توجه به نزدیک شدن به فصل مجامع در 31 تیر ماه و نیاز سهامداران حقوقی به تامین نقدینگی، بازار سرمایه با عرضه سنگین سهم از سوی حقوقی ها مواجه شده است. علاوه بر اینکه برخی حقیقی ها نیز از بازار خارج شده اند که در پیش رو بودن تعطیلات نیز به روند منفی افزوده است، اما می توان گفت که بازار سرمایه بعد از اصلاحاتی در روزهای آینده مجددا به روند صعودی باز می‌گردد.

    این کارگزار بورس با بیان اینکه بازار بعد از چند روز به روند طبیعی برگشته و تا کانال 75 هزار واحدی افزایش می یابد، به صنایع تاثیرپذیر از توافق اشاره کرد و گفت: در این میان صنایع واسطه گری همچون بانک‌ها، پتروشیمی ها، خودرویی ها و لیزینگی‌ها و همچنین صنعت گردشگری زودتر با رشد ناشی از توافق مواجه می شوند و صنعت ساختمانی و کاشی و سرامیک نیز با تاخیر از توافق تاثیر می‌پذیرند.

    کریمی عنوان کرد: همچنین توریسم دارویی از مذاکرات تاثیر بسیار مثبتی می‌پذیرد و تحت تاثیر آن، گروه دارویی با رشد مواجه می شود زیرا ایران به عنوان کشوری با توانایی توریسم دارویی می تواند اثر گذار باشد. به این ترتیب می تواند گفت که بعد از توافق هسته ای شرکتهای تولیدی با تاخیر 6 تا 24 ماهه رشد خود را آغاز می کنند ولی صنایع واسطه گری بیشترین تاثیر را می پذیرند.

    مدیر عامل کارگزاری بانک صنعت و معدن با بیان اینکه بازار از نظر سیاسی به ثبات رسیده است، خاطرنشان کرد: مهم ترین نکته اثرگذار در روند آینده بورس ارائه بودجه 1395 در آذر ماه بوده و انبساطی یا انقباظی بودن بودجه می تواند روند بورس را تعیین کند، به طوری که انبساطی بودن بودجه اتفاق مثبتی برای بازار سرمایه است.

    برچسب ها