عصر خودرو

مراسم تقدیر از برندگان لیگ ستارگان بورس برگزار شد؛

تقدیر ISCO از لیگ ستارگان بورس ایران

عصر بازار- جلسه تقدیر از برندگان لیگ ستارگان بورس روز سیزدهم آذرماه در حالی با حضور یاسر فلاح مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی، احمد اشتیاقی مدیرعامل کارگزاری بانک آینده، امین آذریان دبیر کمیته اجرایی لیگ ستارگان بورس و نمایندگان گروه‌های برتر رتبه‌بندی لیگ ستارگان بورس، در محل کارگزاری بانک آینده برگزار شد.

تقدیر ISCO از لیگ ستارگان بورس ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در این جلسه، یاسر فلاح مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی اعلام کرد: لیگ ستارگان بورس نه تنها در داخل کشور باعث آشنایی بیشتر دانشجویان و مردم عادی با بازار سرمایه شده، بلکه در عرصه‌های بین‌المللی هم امتیاز بزرگی برای بورس ایران بوده است؛ فدراسیون بورس‌های بین‌المللی(ISCO) نیز به لیگ ستارگان بورس واکنش نشان داده و یکی از مدیران ارشد آن در تماس تلفنی با اداره امور بین‌الملل سازمان بورس، از برگزاری چنین مسابقاتی تقدیر کرده و آن را امتیاز بزرگی برای بورس ایران دانسته است.

    مدیرعامل کارگزاری بانک آینده
    لیگ ستارگان بورس بستری برای عملیاتی شدن دانش تئوریک

     در ابتدای این نشست، اشتیاقی در خصوص لزوم برگزاری لیگ ستارگان بورس گفت: ارتباط دانشگاه با صنعت، دغدغه جامعه و مسوولان است؛ اما باوجود تلاش‌هایی که تاکنون انجام شده است، هنوز این تعامل در سطح قابل قبول رقم نخورده است؛ از این رو، می‌توان برگزاری لیگ ستارگان بورس را گامی بلند در بهبود صنعت مالی کشور دانست.
    وی افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه باید به مرحله هم افزایی برسد که با توجه به شرایط فعلی، لیگ ستارگان بورس ظرفیت تحقق این هدف را دارد.
    اشتیاقی ادامه داد: یکی از ضعف‌های سیستم آموزشی در ایران، تکیه بر دانش تئوری و نادیده گرفتن ظرفیت‌های عملیاتی به خصوص در رشته‌های انسانی است؛ از این رو، لیگ ستارگان بورس بستری را فراهم کرده تا دانشجویان مالی، دانش تئوریک خود را در بازار سرمایه عملیاتی کنند.
    مدیرعامل کارگزاری بانک آینده با اشاره به نقش لیگ ستارگان بورس در فضای کسب و کار، افزود: با توجه به نوپا بودن بازار سرمایه ایران نسبت به بازارهای مالی کشورهای پیشرفته، این بازار جای رشدی بسیاری دارد و لیگ ستارگان بورس می‌تواند با معرفی تحلیلگران تازه نفس و آگاه، فضای کسب و کار را تسهیل کند.
    اشتیاقی در ادامه حمایت از لیگ ستارگان بورس و دانشجویان مالی را جزو  مسئولیت اجتماعی کارگزاری بانک آینده اعلام و بیان کرد: امیدواریم با بهبود کاستی‌ها، بتوانیم دوره سوم لیگ ستارگان را با قدرت بیشتری آغاز کنیم.

    مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس
    درخشش لیگ ستارگان در عرصه‌های بین‌المللی

    در ادامه این نشست، یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، گفت: لیگ ستارگان بورس، رقابتی است که با حضور در محیط دانشگاه‌ها به دنبال افزایش سواد مالی در جامعه و اشتغال‌زایی جوانان است‌.
    مدیر روابط عمومی سازمان بورس ادامه داد: به بیان دیگر این مسابقه‌  می‌خواهد سواد مالی و دانش سرمایه‌گذاری در جامعه را عمق دهد؛ چرا که سطح سواد مالی در ایران آن چنان که باید و شاید، بالا نیست و تدبیر اقتصادی و مالی در رفتار افراد و جامعه دیده نمی‌شود؛ در نتیجه رشد اقتصادی مداوم نیز به وجود نمی‌آید.
    فلاح در خصوص قانون و مقررات لیگ ستارگان بورس بیان کرد: قانون ساخته دست افراد است و از این رو، با تجربه‌ای که از برگزاری دور دوم لیگ ستارگان به دست آمد، کارگروهی با حضور سرپرست تیم‌های حاضر در لیگ و اعضای هیئت داوران تشکیل خواهد شد تا قوانین این رقابت جهت بهبود شرایط شرکت‌کنندگان تغییر کند.
    فلاح با اشاره به بُعد فرهنگسازی چنین مسابقاتی، گفت: لیگ ستارگان بورس نه تنها در داخل کشور باعث آشنایی بیشتر دانشجویان و مردم عادی با بازار سرمایه شده، بلکه در عرصه‌های بین‌المللی هم امتیاز بزرگی برای بورس ایران بوده است
    وی افزود: ISCO نیز به لیگ ستارگان بورس واکنش نشان داده و یکی از مدیران ارشد آن در تماس تلفنی با اداره امور بین‌الملل سازمان بورس، از برگزاری چنین مسابقاتی تقدیر کرده و آن را امتیاز بزرگی برای بورس ایران دانسته است.

    برچسب ها