عصر خودرو

یک اقتصاد دان عنوان کرد

یوآن ارز غالب جهانی می‌شود

عصر بازار- بر اساس یک اقتصاد‌دان و استراتژیست اهمیت جهانی ارز یوآن چین رو به افزایش است.

یوآن ارز غالب جهانی می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، وی می‌گوید:‌ در صورتی که پکن سیستم مالی خود را به روی کشورهای دیگر باز کند،‌ جریان مبادلات پول در بلندمدت رو به رشد است.

    شی‌لو اقتصاددان ارشد در بانک پاریباس اعلام کرد: یوآن یک ارز بسیار مهم در جهان می‌شود چرا که چین به سرمایه‌های خارجی اجازه می‌دهد وارد کشور شود و همچنین پروژه یک جاده و یک کمربند که یک ابتکار تجاری است را راه‌اندازی می‌کند.

    لو به CNBC اعلام کرد: ارزش ارز یوآن پایین نمی‌آید برخلاف اینکه مردم این مسئله را نمی‌پذیرند اما ارز یوآن در طولانی مدت غالب خواهد بود.

    سیستم مبادله مالی جهانی موسوم به سوئیفت در گزارش اخیر خود اعلام کرد: یوآن ششمین ارز داخلی پراستفاده در جهان است و بعد از دلارکانادا قرار گرفته است.

    همچنین بانک HSBC اعلام کرد: که بازارها روی جنگ تجاری چین و آمریکا متمرکز هستند چرا که فکر می‌کنند بیشترین تاثیر را روی ارزش یوآن خواهند داشت.

    بازگشایی بازارهای چین به سوی سرمایه‌گذاران بسیار مهم است و می‌تواند نفوذ یوآن را در بازارهای جهانی افزایش دهد.

    به گزارش فارس، کشورهای جهان دریافته‌اند که سلطه دلار بر بازارهای جهانی باعث تضعیف اقتصاد آنها شده و طی سال‌های گذشته پیمان‌های دو جانبه و چند جانبه را برای رواج ارزهای داخلی در مبادلات‌شان راه‌اندازی می‌کنند.

    طی چند سال گذشته چندین پیمان ارزی بین کشورها از جمله چین و روسیه امضا شده است.

    کارشناسان می‌گویند: این پیمان‌ها می‌تواند سلطه دلار را در بازارهای جهانی کمرنگ کند.

    برچسب ها