عصر خودرو

«ترمیم دستمزد کارگران» دستور جلسه فردای مزدی

عصر بازار- فردا سه شنبه جلسه ای با حضور وزیر کار و نمایندگان کارگران و کارفرمایان با موضوع بررسی انطباق حداقل معیشت و دستمزد کارگران برگزار می‌شود.

«ترمیم دستمزد کارگران» دستور جلسه فردای مزدی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگا خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم ، دویست و هفتاد و هفتمین نشست شورای عالی کار با حضور وزیر کار و نمایندگان کارگران و کارفرمایان در شورای عالی کار23 آبان ماه امسال برگزار شد.

    محاسبات نمایندگان کارگری شورای عالی کار از وضعیت معیشتی کارگران به استناد آمار رسمی مراجع آماری نشان می دهد که هزینه سبد معیشت خانوار در بازه زمانی 10ماه گذشته 87.23درصد افزایش داشته است که این رشد قیمتی در فاصله زمانی دی ماه سال گذشته تا آبان ماه سال جاری، به تدریج اتفاق افتاده است.

    همچنین براساس این محاسبات در حال حاضر دستمزد کارگران فقط 28.33 درصد از هزینه ماهیانه کارگران را پوشش می دهد. به عبارتی در حال حاضر دستمزد ماهیانه کارگران 72 درصد نسبت به معیشت فاصله دارد.

    علی خدایی عضو شورای عالی کار در 22آبان ماه بعد از اتمام جلسه شورای عالی کار گفت: درباره نتیجه جلسه امروز شورای عالی کار برای بررسی «ترمیم مزد» گفت: بحث دستمزد به عنوان بحث اصلی در این جلسه مطرح شد. شروع جلسه با ارائه مباحثی درباره مسائل اقتصادی کشور بود اما بعد از آن بحث دستمزد به عنوان محور اصلی در دستور کار قرار گرفت.

        بیشتر بخوانید

            در جلسه امروز شورای عالی کار چه گذشت؟ نظر مثبت شریعتمداری برای ترمیم مزد؛ دستور روحانی برای ارائه سبد حمایتی به کارگران

    وی ادامه داد: نمی توانیم بگوییم به نتیجه افزایش دستمزد رسیدیم اما مباحث جدی بین ما و کارفرمایان و دولت رد و بدل شد. خروجی جلسه این شد که روز یکشنبه ودوشنبه هفته بعد کمیته دستمزد جلسه دیگری را تشکیل دهد و بحث دستمزد را به روز کند. با وجود اینکه قرار شد یک جلسه دیگر کمیته مزد تشکیل و دستمزد به روز شود، اما درخواست تشکیل جلسه فوق العاده شورای عالی کار را به وزیر کار به عنوان رئیس جلسه ارائه کردیم.

    خدایی افزود: با توجه به اینکه اولین جلسه ای بود که نمایندگان وزرای دیگر و همچنین وزیر جدید در جلسه حضور داشتند، نیاز بود که مجدداً مشورتی با گروه دولت داشته باشیم. توقع ما این است که جلسه بعدی شورای عالی کار هر چه سریع تر تشکیل شود و به نتیجه نهایی برای افزایش مزد برسیم.

    متن کامل دعوتنامه های ارسالی به شرح زیر است.

    احتراماً پیرو مذاکرات انجام شده در دویست و هفتاد و هفت امین جلسه شورای عالی کار در تاریخ 15آبان ماه و حسب دستور مقام عالی وزارت در بند 4صورتجلسه مذکور مبنی «به منظور پایداری بنگاه های اقتصادی و حفظ اشتغال موجود و در ادامه خلق فرت های شغلی جدید و در حرکتی سه جانبه و با مشارکت حداکثری شرکای اجتماعی، راهکارهای خروج و برون رفت واحدهای تولیدی از رکود و تعطیلی، بررسی و مختصات حمایت از اینگونه واحدها و به تبع آن صیانت از نیروی کار و حفظ اشتغال موجود به طور دقیق و موشکافانه تعیین و به صحن شورا ارائه تا به سمت تطبیق حداقل دستمزد و معیشت حرکت نماییم» خواهشمند است در جلسه ای که به همین منظور راس ساعت 10الی 12 روز سه شنبه مورخ 13 آذر ماه در سالن اجتماعات طبق سوم وزارتخانه تشکیل می گردد حضور بهم رسانید.

    برچسب ها