عصر خودرو

معاون توسعه بازار فرابورس ایران خبر داد:

لزوم مراجعه پیمانکاران دارنده اسناد خزانه اسلامی به کارگزاری‌های عضو فرابورس

عصر بازار- معاون توسعه بازار فرابورس ایران با اشاره به نزدیک شدن زمان سررسید اسناد خزانه اسلامی در اسفندماه از پیمانکاران خواست تا برای دریافت کد سهامداری به کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران مراجعه کنند.

لزوم مراجعه پیمانکاران دارنده اسناد خزانه اسلامی به کارگزاری‌های عضو فرابورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  فرابورس ایران، رضا غلامعلی‌پور با بیان اینکه از مهرماه امسال بر اساس تکلیف قانون بودجه سال 93 کل کشور، 10 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی در فرابورس پذیرش شده است، بیان داشت: از آن زمان تاکنون بازار ثانویه برای داد و ستد این اسناد در بازار ابزارهای نوین مالی شکل گرفته است.
    معاون توسعه بازار فرابورس ایران با اشاره به اینکه پیمانکاران در صورت نیاز فوری به نقدینگی می‌توانند اسنادی که دریافت کرده‌اند را قبل از سررسید در بازار فرابورس بفروشند، افزود: در 3 ماه گذشته استقبال زیادی از سوی پیمانکاران و سرمایه‌گذاران برای خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی رخ داده و این روند مثبت همچنان رو به افزایش است.
    وی، فرایند عرضه اسناد خزانه از سوی دولت را یک فرایند تدریجی دانست و اضافه کرد: مبلغ اسمی اسناد خزانه اسلامی در سررسید نهایی توسط خزانه‌داری کل کشور تأمین و از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب آخرین دارندگان اسناد خزانه اسلامی واریز خواهد شد.
    غلامعلی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به زمان سررسید اسناد خزانه اسلامی در 23 اسفندماه، پیمانکاران دارنده این اسناد باید جهت تکمیل فرایند تخصیص اوراق و دریافت کد سهامداری خود به یکی از کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران مراجعه کنند.
    به گفته وی، ارزش معاملات اسناد خزانه اسلامی از زمان گشایش نماد آن در بازار فرابورس تاکنون بیش از 194 میلیارد تومان بوده است.
    گفتنی است، نشانی و تلفن تمامی کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران در سراسر کشور در سایت رسمی فرابورس ایران به نشانی http://www.ifb.ir/Members.aspx قابل مشاهده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها