عصر خودرو

تاثیر نوسانات نرخ ارز بر واگذاریهای دولت

عصر بازار- معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی نوسانات نرخ ارز را عاملی تاثیرگذار در تغییر شرایط واگذاری شرکت‌هایی دانست که دارایی و بدهی آنها ارزی بوده، بنابراین این دسته از شرکت‌ها باید دوباره قیمتگذاری شده و در مورد آنها تصمیم‌گیری دیگری شود.

تاثیر نوسانات نرخ ارز بر واگذاریهای دولت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سازمان خصوصی سازی، زهره عالیپور تعداد شرکت‌های قابل واگذاری در سالجاری را 630 مورد دانست اما گفت که ازمان خصوصی سازی با شرایط فعلی شاید امکانپذیر نباشد که همه این موارد را طی سال جاری  قیمت گذاری و عرضه کند، بنابراین مناسب است تا براساس رویکرد بازار در حدود 150 شرکت از کل 630 مورد را اولویت بندی کرده و عرضه آنها را  به جلو بیاندازد  و مابقی بنگاههایی  که قیمت گذاری آنها  نامشخص بوده را به تاخیر خواهد انداخت.

    وی در مورد علت تاخیر در تشکیل جلسات هیات واگذاری هم گفت که استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی قبلی (کرباسیان) اداره شدن وزارتخانه مذکور با سرپرست (اکرمی) و آمدن وزیر جدید (دژپسند) وقفه هایی را به وجود آورده و باعث شده تا جلسات هیات واگذاری با تاخیر تشکیل شود.

    به گفته عالی پور، مادامی که هیات واگذاری قیمت جدیدی را به سازمان خصوصی سازی اعلام نکند، سازمان خصوصی سازی نخواهد توانست اقدامات خود را بر اساس برنامه ریزی انجام شده، پیگیری کند.

    عضو هیات عامل سازمان خصوصی سازی، تصریح کرده که البته تا پایان مرداد ماه سالجاری، شرایط خوبی برای عرضه موارد قابل واگذاری مطرح بوده و تا این زمان واگذاری ها مطابق برنامه پیش رفته است.

    وی، درباره تاخیر چندباره در واگذاری سهام دولت در شرکت های بیمه البرز واتکایی امین هم گفت که واگذاری سهام دولت در این دو شرکت متوقف نشده و هردو در لیست واگذاری قرار دارند.

    عالی پور توضیح داد که باتوجه به اصلاحیه  اعمال شده در فرایند واگذاری سهام دولت در دو شرکت بیمه ای مذکور  مطابق  با مصوبات شورایعالی بورس،واگذاری آنها تسهیل شده و در حال حاضر در انتظار نوبت واگذاری  و صدور مجوز عرضه از سوی هیات واگذاری است.

    وی با بیان اینکه در نخستین جلسه هیات واگذاری تعیین تکلیف واگذاری سهام دولت در دو شرکت بیمه ای  در دستور کار است ، براورد کرد که ظرف یکی دو ماه آینده تکلیف واگذاری سهام آنها  مشخص خواهد شد.

    عالی پور یادآور شد: مادامی که هیات واگذاری تشکیل نشود، تصمیم جدیدی هم در زمینه عرضه و واگذاری گرفته نخواهد شد.

    معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی درباره اظهارات وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره واگذاری دو بانک و یک شرکت هم گفت که وزیر رویکرد کلی خود را درباره واگذاری ها اعلام کرده و باید هیات واگذاری تشکیل شده و به سازمان خصوصی دستور واگذاری دهند تا این اقدام عملی شود.

    برچسب ها