عصر خودرو

بیمه کوثر ۲۲۰ریال سود داد

عصر بازار: شرکت بیمه کوثر در مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به سال مالی ۱۳۹۳ به هر سهم ۲۲۰ریال سود نقدی اختصاص دهد.

بیمه کوثر ۲۲۰ریال سود داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، مدیرعامل این شرکت در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام تصریح‌ کرد: از نظر ریالی و با سرمایه جدید، سود شرکت نسبت‌به سال قبل در سود خالص 34درصد و در سود نقدی 54درصد رشد کرده است.

    افزایش سرمایه به 2500میلیارد ریال

    عبدالرسول عطایی گفت: سرمایه 1400 میلیارد ریال فعلی به 2500میلیارد ریال در سال‌جاری از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران و در راستای افزایش توانگری مالی شرکت افزایش پیدا می‌کند.

    مدیرعامل شرکت با بیان اینکه با بهبود فضای بازار سرمایه عرضه اولیه پنج‌درصد در بازار انجام می‌گیرد، خاطرنشان‌کرد: شرکت بیمه کوثر در اواخر سال گذشته در بازار فرابورس دوم پذیرش و نیز نماد معاملاتی آن در اوایل سال‌جاری در تابلو درج شد.

    افزایش 46 درصدی حق‌بیمه تولیدی

    عبدالرسول عطایی با اشاره به اینکه حق‌بیمه تولیدی سال1393 نسبت‌به سال مشابه قبل 46درصد افزایش یافته است، گفت: حق‌بیمه تولیدی در سال گذشته 7189میلیارد ریال و در سال قبل از آن 4791میلیاردریال بوده است.

    وی از رشد 60درصدی سهم بازار خبرداد و اظهارکرد: میزان سهم شرکت از 1.8درصد سهم بازار در سال1391 به 3درصد در سال1392 و به3.3 درصد در سال 1393 افزایش یافته است.

    رشد 80 درصدی صدور بیمه‌نامه‌ها

    مدیرعامل بیمه کوثر با اشاره به اینکه تعداد بیمه‌نامه‌های صادره در سال گذشته 80درصد رشد داشته است، خاطرنشان‌کرد: تعداد بیمه‌نامه‌های صادره از 645 هزار در سال 1391 به یک‌میلیون‌و‌158‌هزار در سال 1392 و این تعداد بیمه نامه در سال 1393 به یک‌میلیون‌ و‌ 675 هزار رسیده است.

    عبدالرسول عطایی، بیمه کوثر را جوان‌ترین شرکت بیمه در بین 10شرکت بیمه برتر کشور برشمرد و اظهار کرد: از سال 1389 تا 1393 شرکت توانست در میان شرکت‌های خصوصی به‌ ترتیب جایگاه‌های 21، 16، 11، 8 و 5 را کسب کند.

    15.2درصد سهم بیمه‌های زندگی

    وی تصریح‌ کرد: در سال گذشته سهم بیمه‌های زندگی بالغ بر 15/2درصد از کل پرتفوی شرکت بوده است که نسبت‌به سطح استاندارد صنعت بیمه 65درصد بیشتر است.

    عبدالرسول عطایی وظیفه اصلی این بیمه را گسترش ضریب نفوذ بیمه‌ای در بازارهای هدف دانست.

    جذب و راهبری 855 نماینده حقیقی و 9 نماینده حقوقی

    وی توسعه کمی و کیفی شبکه فروش، جذب 250‌نماینده جدید پس از اخذ مجوز از بیمه مرکزی و 120نماینده تخصصی بیمه عمر را از برنامه‌های این شرکت برشمرد و گفت: بیمه کوثر دارای 9 نماینده حقوقی و 855نماینده حقیقی است.

    عطایی ادامه داد: انجام سیر مراحل تشکیل پرونده، محاسبه میزان غرامت فوت و ازکارافتادگی کارکنان و بازنشستگان نیروهای‌مسلح در سراسر کشور، انجام اقدامات لازم جهت اخذ مجوز قبولی اتکایی داخلی با توجه به افزایش سرمایه شرکت، فراهم کردن تسهیلات ویژه در پرداخت حق‌بیمه برای بیمه‌گذاران، واگذاری ریسک‌های بزرگ به‌صورت اتکائی اختیاری، تشکیل شورای فنی جهت بیمه‌نامه‌ها وخسارات خاص، استفاده از شبکه‌های ارزیاب ریسک در بازدیدهای اولیه و پرداخت خسارت، حذف کارت مکمل درمان و توسعۀ شبکه خسارت و تأکید بر پرداخت به‌موقع خسارت و حذف چک پرداخت خسارت از اقدامات صورت گرفته در حوزه فنی است.

    نظارت بر شبکه فروش با توسعه فن‌آوری

    مدیرعامل این شرکت تصریح‌کرد: استقرار سامانه‌های هوش تجاری (BI) و داشبوردهای مدیریتی(ویژه مدیران ستاد، شعب و نمایندگان حقوقی) با قابلیت مشاهده آنلاین درصد فروش‌های روزانه، میزان خسارت، نمایندگان برتر، ارائه خدمات الکترونیکی بیمه در پورتال شرکت مانند سامانه استعلام درمان، نرخ اتومبیل و همراه بیمه، توجه ویژه به امنیت شبکه و نهایت استفاده از تدابیر جهت حل مشکلات امنیتی بیمه‌گذاران، استقرار و توسعه سامانه پایش آنلاین شبکه فروش شرکت جهت کنترل و نظارت بر وضعیت حضور آنان، طراحی، ساخت، تولید و پیاده‌سازی کیوسک ارائه خدمات بیمه‌ای و توسعه آن‌ها، راه‌اندازی پست الکترونیک (outlook) در سطح ستاد، شعب و نمایندگان شرکت در سراسر کشور و انتقال شبکه تبادل اطلاعات از بستر اینترنت به اینترانت در سراسر کشور در حوزه فن‌اوری اطلاعات انجام شد.

    909 میلیارد تومان فروش کوثر در سال1394

    عطایی خاطرنشان‌کرد: پیش‌بینی فروش 909 میلیارد تومان در سال‌جاری، توسعه شبکه خسارت و پرداخت به‌موقع خسارت زیان‌دیدگان و ایجاد رضایت‌مندی بیشتر بیمه‌گذاران، مطالعه، طراحی و اجرای بیمه‌های جدید شامل بیمه‌نامه‌های جامع اموال، جامع خانوار، صعب العلاج، وکالت، گردشگری، سالمندی، فضای سایبری و ماهواره، راه‌اندازی واحدهای پرداخت خسارت و ایجاد کدرهگیری در حوزه خسارت، اخذ مجوز از بیمه مرکزی برای پرداخت مستمری در حوزه بیمه‌های عمروسرمایه گذاری(فیش دوم حقوق)، توسعه و بهبود خدمات الکترونیکی شامل اینترنت بیمه، همراه بیمه، پیامک بیمه و تلفن بیمه، توسعه سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)، ارائه خدمات بیمه‌ای ازطریق مدل بانک بیمه با موسسه مالی اعتباری کوثر، راه‌اندازی سیستم صدور معرفی‌نامه‌های درمان، تحت وب و مکانیزه کردن فرایند رسیدگی به شکایات مردمی و به حداقل رساندن شکایات ازجمله برنامه‌های شرکت در جهت افزایش ارائه خدمات و رضایت‌مندی بیمه‌شدگان است.

    گفتنی است، صورت‌های مالی شرکت بیمه کوثر برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1393 تصویب و مبلغ 308میلیارد ریال و به‌ ازای هر سهم 220 ریال به‌عنوان سود نقدی سهام به سهام‌داران تخصیص یافت.

    برچسب ها