عصر خودرو

در پی قطع رابطه عربستان با ایران

ارزش پول اندونزی و مالزی کاهش یافت

عصر بازار- همزمان با افزایش تنش ها بین ایران و عربستان و افزایش تقاضا برای دلار، ارزش رینگیت و روپیه اندونزی بیشترین کاهش در ۳ هفته اخیر را تجربه کرد.

ارزش پول اندونزی و مالزی کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، همزمان با افزایش تنش ها بین ایران و عربستان و افزایش تقاضا برای دلار، ارزش رینگیت و روپیه بیشترین کاهش در 3 هفته اخیر را تجربه کرد.

    در حالی که عربستان روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرده، شاخص سهام کی ال سی آی مالزی کاهش داشت، در حالی که تقاضا برای دلار افزایش یافت.
    ساکتیاندی سوپات، رئیس بخش تحقیقات ارزی موسسه مالایان بانکینگ در سنگاپور گفت: «از نظر پایین بودن ریسک، ارز اصلی ای که مطرح است همچنان دلار است.»
    بر اساس آمارهای جمع آوری شده توسط بلومبرگ، ارزش رینگیت با 0.7 درصد کاهش به 4.3238 در هر دلار رسید. در معاملات صبح امروز در بازار کوالالامپور، ارزش رینگیت تا 4.3270 در هر دلار پایین آمده بود که پایین ترین رقم از 18 دسامبر تاکنون بود.
    رینگیت مالزی سال گذشته 19 درصد کاهش ارزش داشت و بدترین عملکرد ارزی در آسیا را به نام خود ثبت کرد.
    ارزش روپیه اندونزی نیز در بازار جاکارتا با 0.8 درصد کاهش به 13 هزار و 900 در هر دلار رسید.
    ارزش پول ملی اندونزی در سال 2015 میلادی 10.2 درصد کاهش داشت که پنجمین سال متوالی کاهشی روپیه بود.
    اقتصاد اندونزی سال گذشته 4.73 درصد رشد داشت، در حالی که دولت این کشور رشد 5.7 درصدی را هدف گذاری کرده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها