عصر خودرو

نگرانی بنیانگذار فولاد مبارکه از سرنوشت صنعت فولاد

عصر بازار- بنیانگذار فولاد مبارکه اصفهان با ابراز نگرانی از سرنوشت صنعت فولاد، نسبت به ناکارآمدی و بی تفاوتی برخی مسوولان درخصوص صنعت فولاد هشدار داد و گفت نباید گذاشت که سرنوشت صنعت فولاد به نساجی دچار شود.

نگرانی بنیانگذار فولاد مبارکه از سرنوشت صنعت فولاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، محمدحسن عرفانیان با اشاره به واردات بی ضابطه فولاد به کشور گفت: متاسفانه وضعیت به گونه‌ای شده که رئیس ایمیدرو از زمین ماندن سه میلیون تن فولاد داخلی سخن می گوید و برادر او به عنوان رئیس گمرک از واردات سه میلیون تن ورق فولادی سخن به زبان می‌آورد.

    او افزود: چند روز پیش همین مورد را به آقای مهدی کرباسیان گفتم که لااقل از رابطه برادری تان استفاده کنید و اجازه ندهید که محصول داخلی چنین وضعی پیدا کند و به روزی برسیم که محصول خارجی به راحت وارد کشور شده و بازار خوبی به دست آورد و محصول داخلی به رغم کیفیت مناسب در کف کارخانه بماند.

    بنیانگذار فولاد مبارکه گفت: به رئس ایمیدرو گفتم که لااقل شما دو برادر یکی به عنوان متولی تولید فولاد و دیگری به عنوان متولی واردات این کالا می‌توانید با هم هماهنگ باشید تا به جایی نرسیم که یکی از شما بگوید سه میلیون تن محصول در کف کارخانه مانده و دیگری ابراز کند به همین اندازه فولاد وارد کشور شده است.

    عرفانیان تصریح کرد: متاسفانه مسولان کنونی وزارت صنعت به دلیل نشناختن صنعت فولاد گاه به بیان اظهاراتی می‌پردازند که انگار ما در 37 سال گذشته بیکار نشسته‌ایم و هیچ کاری برای توسعه این صنعت نکرده‌ایم.

    او افزود: بهتر است این افراد برای یکبار هم که شده تاریخچه ایجاد ذوب‌آهن در پیش از انقلاب و فولاد مبارکه در بعد از انقلاب را مورد مطالعه قرار دهند تا بدانند که تکنوکرات‌های واقعی و علاقمندان به توسعه این کشور چه خون‌دل‌هایی خورده‌اند تا صنعت فولاد کشور رشد و توسعه یابد.

    عرفانیان افزود: برخی به گونه‌ای از صنعت فولاد سخن می‌گویند که انگار تمام و کمال وابسته به خارج هستیم در حالی که این صنعت یکی از رقابتی ترین صنایع کشور است و حداقل نسبت به صنعت خودرو دارای مزیت راقبتی بیشتری است.

    بنیانگذار فولاد مبارکه با انتقاد از بی تفاوتی وزارت صنعت به فولاد گفت: متاسفانه شخص وزیر هنوز گمان می‌کند که ما در دهه 60 قرار گرفته ایم و نیاز است که صنعت خودرو را مورد حمایت قرار دهیم در حالی که روزگار عوض شده و این وزارتخانه هم اکنون نقش سه وزارتخانه را بر عهده گرفته تنها وزارت خودرو نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو