عصر خودرو

پر بازده‌ترین صنایع دو سال اخیر بورس کدامند؟

عصر بازار- این رکود از دی ماه سال ۹۲ در شرایطی آغاز شد که کمتر سهامدار و سرمایه گذاری انتظار آن را داشت؛ این روند منفی فرسایشی تا حدی پیش رفت که بورس طی این ۲۴ ماه تنها حدود ۷.۵ درصد بازدهی مثبت را به طور میانگین از ۴۴ صنعت فعال بورسی کسب کرد تا اکثر سرمایه‌گذاران این بازار حتی از کسب سود به اندازه بازدهی بدون ریسک سپرده های بانکی نیز محروم بمانند.

پر بازده‌ترین صنایع دو سال اخیر بورس کدامند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، رکود در بورس در حالی دو ساله شد که برآیند کلی قیمت‌ها عایدی خاصی را برای سرمایه‌گذاران و سهامداران در بر نداشت.

    این رکود از دی ماه سال 92 در شرایطی آغاز شد که کمتر سهامدار و سرمایه‌گذاری انتظار آن را داشت؛ این روند منفی فرسایشی تا حدی پیش رفت که بورس طی این 24 ماه تنها حدود 7.5 درصد بازدهی مثبت را به طور میانگین از 44 صنعت فعال بورسی کسب کرد تا اکثر سرمایه‌گذاران این بازار حتی از کسب سود به اندازه بازدهی بدون ریسک سپرده‌های بانکی نیز محروم بمانند.

    البته در همین بازه زمانی برخی صنایع برخلاف جریان نزولی کلی حاکم بر بازار حرکت کردند و بازدهی‌های مناسبی را برای سهامدارانشان رقم زدند.

    به عنوان مثال در حالی که اکثر صنایع و گروه ها با نزول قیمت سهام خود دست و پنجه نرم می‌کردند، صنعت وسایل ارتباطی با دو طبقه و معامله سهام در چهار نماد معاملاتی فعال خود بیشترین بازدهی مثبت را در میان سایر گروه ها به دست آورده است. بطوریکه این صنعت با تاثیر پذیری از رشد قیمت سهام «لکما» به میزان 885 درصد و همراهی «لپیام» با تحقق حدود 76 درصد بازدهی مثبت جایگاه نخست صنعت پر بازده دو سال اخیر را از آن خود کرد.

    بعد از آن نیز صنعت محصولات چرمی با حضور تک نماد خود یعنی «وملی» توانسته از زمان شروع روند نزولی در بورس تاکنون نزدیک به 130 درصد بازدهی مثبت را محقق کند که بازدهی نسبتاً مطلوبی است.

    منسوجات نیز کاملاً بدون سر و صدا حرکتی مثبت را در این بازه زمانی در پیش گرفتند؛ بطوریکه سه نماد فعال در صنعت مذکور بیش از 118 درصد بازدهی مثبت محقق کردند تا با این حرکت صعودی خود را از کلیت منفی بازار جدا کنند.

    این در حالی است که اغلب صنایع در این دو سال تنها به سهامداران خود زیان وارد ساختند که در میان آنها دو صنعت سایر حمل و نقل تحت تاثیر روند قیمت سهام زیر مجموعه خود یعنی «تجار» و صنعت استخراج نفت، گاز جز اکتشاف با تک نماد «حفاری» هر دو با بازدهی منفی 48 درصدی بدترین عملکرد را داشته‌اند و صنعت زراعت و خدمات وابسته نیز با بازدهی منفی 45 درصدی در جایگاه بعدی بدترین عملکردهای صنایع در دو سال اخیر قرار گرفت.

    در پایان شایان ذکر است در میان نمادهای معاملاتی نماد «لکما» پر بازده ترین سهم بورس طی این مدت بوده و «کنور» بدترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشته است. همچنین طی دو سال اخیر شاخص کل نیز 31 درصد کاهش یافته تا با این عملکرد ضعیف خود از نزدیک مرز 90 هزار واحدی به کانال 61 هزار واحدی سقوط کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو