عصر خودرو

برنامه‌ریزی برای صادرات ۱۸ میلیون تن محصولات فولادی

عصر بازار- بر اساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و با توجه به طرح های در حال اجرا توسط بخش دولتی و خصوصی، پیش بینی شده ۵۵ میلیون تن فولاد تولید شود که از این میزان، ۳۷ میلیون تن به مصرف داخلی و ۱۸ میلیون تن صادر خواهد شد.

برنامه‌ریزی برای صادرات ۱۸ میلیون تن محصولات فولادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، تا پایان سال 93، ظرفیت فولاد خام 24 میلیون تن و ظرفیت محصولات فولادی 33 میلیون تن بوده است. اکنون طرح های توسعه مختلفی توسط ایمیدرو و بخش خصوصی از جمله 7 طرح فولادی استانی، طرح های توسعه شرکت های فولادی همچون فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد هرمزگان، فولاد خراسان و غیره، در حال اجراست.

    همچنین، ایمیدرو طرح های فولادی جدیدی طی 2 سال اخیر برای واگذاری به سرمایه گذاران در مناطق ویژه چابهار، بندرعباس و عسلویه تدوین کرده است. بخش خصوصی نیز با اجرای طرح های فولادی، نقش قابل توجهی در تکمیل زنجیره صنعت فولاد و دستیابی به اهداف مذکور خواهد داشت.

    این گزارش می افزاید: طبق برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای دستیابی به این هدف، «توسعه صنایع آهن و فولاد با برقراری توازن در زنجیره استخراج معدن تا تولید محصول نهایی به منظور پوشش کامل نیاز داخل»، «صادرات به کشورهای هدف و حداکثر سازی مزیت اقتصادی»، «به کارگیری فناوری های روز دنیا» و نیز «اولویت قراردادن مناطق منطبق با دسترسی به منابع و بازارهای داخلی و خارجی کشور» مورد توجه قرار خواهد گرفت.

    بنا بر این گزارش، تا پایان سال جاری صادرات حدود 3 میلیون تن محصولات فولادی برنامه ریزی شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها