عصر خودرو

در آخرین روز کاری هفته جاری در فرابورس ایران

۱۵ میلیون ورقه بهادار در بازار ابزار‌های نوین مالی داد‌و‌ستد شد

عصر بازار- نخستین هفته معاملاتی آذرماه ۹۷ در فرابورس ایران امروز با دست‌به‌دست شدن ۵۶۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳ هزار و ۳۷۴ میلیارد ریال در بیش از ۱۲۲ هزار نوبت معاملاتی و توقف سه نماد به دلیل برگزاری مجمع عمومی سالانه به پایان رسید.

۱۵ میلیون ورقه بهادار در بازار ابزار‌های نوین مالی داد‌و‌ستد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، امروز چهارشنبه 7 آذر‌ماه 97 بازار سهام فرابورس ایران شاهد جابه‌جایی 258 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 71 میلیارد ریال در مجوع دو بازار اول و دوم خود و نیز معامله 294 میلیون سهم به ارزش 600 میلیارد ریال در سه تابلو بازار پایه بود که نماد «دی» با حجم معاملات بیش از 35 میلیون سهم و نماد «کگهر» با ارزش معاملات نزدیک به 276 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در معاملات امروز بازار سهام فرابورس به خود اختصاص دادند.

    در ادامه رصد نماد‌های فرابورسی در روزی که گذشت نماد «مادیرا» به لحاظ افزایش قیمت صدرنشین شد و عنوان پُربیننده‌ترین‌ها برای سه نماد «کگهر»، «شبیصر» و «سمگا» به ثبت رسید.

    از طرف دیگر، در بازار ابزار‌های نوین مالی امروز 15 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 696 میلیارد ریال در قالب معاملات اوراق تسهیلات مسکن، ETF و اوراق بدهی میان معامله‌گران داد‌وستد شد که نماد‌های «اعتماد» و «اخزا701» بیشترین ارزش معاملاتی را از آن خود کردند.

    در این میان در معاملات امروز بازار‌های فرابورس ایران نماد معاملاتی شرکت صنایع پتروشیمی زنجان یعنی «زنجان»، نماد معاملاتی شرکت لوازم خانگی پارس «لخانه» و نماد معاملاتی «قاروم» متعلق به شرکت قند ارومیه برای برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در روز یکشنبه 11 آذر‌ماه 97، در پایان معاملات امروز متوقف شدند و نماد معاملاتی شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان «حپارسا» پس از برگزاری مجمع عمومی سالانه و تقسیم سود امروز بازگشایی و در قیمت4894 ریالی معامله شد.

    در پایان دادوستدهای روز جاری، شاخص کل این هفته را با ثبت افت 2 درصدی و قرار گرفتن در پله 1777 واحدی به اتمام رساند و نماد‌های «مارون»، «زاگرس» و «میدکو» بیشترین تاثیر منفی را بر روند امروز آیفکس برجای گذاشتند.

    برچسب ها