عصر خودرو

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

رایزنی مجلس با دولت برای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم

عصر بازار- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: کمیسیون‌ها کشاورزی و اقتصادی مجلس شورای اسلامی مبحاثی در خصوص نحوه قیمت گذاری خرید تضمینی گندم مطرح کنند و مکاتباتی از طریق رئیس مجلس و روسای کمیسیون با رئیس جمهور صورت بگیرد.

رایزنی مجلس با دولت برای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی ابراهیمی در خصوص اعلام قیمت خرید تضمینی گندم، اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به همراه برخی از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس شورای اسلامی مذاکره‌ای در خصوص نحوه قیمت گذاری خرید تضمینی گندم داشته‌ایم.

    قیمت خرید تضمینی گندم نادیده گرفتن زحمات کشاورزان است

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوع قیمت گذاری خرید تضمینی محصولات کشاورزی مخصوصا گندم کارشناسی، منطقی و عادلانه نیست، گفت: امکان اینکه گندم از کشور به صورت غیرقانونی خارج شود وجود دارد، از سوی دیگر این شیوه قیمت گذاری خرید تضمینی محصولات کشاورزی نادیده گرفتن زحمات کشاورزان محسوب می‌شود.

    لزوم تجدید نظر در قیمت خرید تضمینی گندم

    نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقرر شده است کمیسیون‌ها کشاورزی، آب و منابع طبیعی و اقتصادی مجلس شورای اسلامی مبحاثی در خصوص نحوه قیمت گذاری خرید تضمینی گندم مطرح کنند و مکاتباتی از طریق رئیس مجلس و روسای کمیسیون با رئیس جمهور صورت بگیرد، ادامه داد: لازم است در زمینه اعلام قیمت خرید تضمینی گندم از سوی شورای اقتضاد تجدید نظر انجام شود.

    قیمت گذاری گندم نگاه سطح پایین به حوزه کشاورزی است

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: قیمت ابلاغی خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم هم جای تعجب دارد و هم جای تاسف و این سبک قیمت گذاری نوعی نگاه سطح پایین به حوزه کشاورزی است.

    فرصت تغییر کشت در برخی از مناطق وجود ندارد
    تغییر کشت و پایین بودن قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی نوعی زیان وارد کردن به کشور است

    وی با بیان اینکه در برخی از مناطق فرصت تغییر کشت وجود ندارد اما در برخی دیگر از مناطق درصورتی که کشت گندم برای آنها صرفه اقتصادی نداشته باشد اقدام به کشت جایگزین می‌کنند، تصریح کرد: تغییر کشت و پایین بودن قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی نوعی زیان وارد کردن به کشور است.

    کشاورزی پایه و اساس اقتصاد کشور است

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات غیر کارشناسی، دخالت‌های بی‌جای سیستم دولتی، عمل نکردن به موقع و توجه نکردن به بخش کشاورزی به عنوان پایه اساسی اقتصاد از معضلات کشور است که هیچگاه از آن خیال راحتی نداشته‌ایم.

    برچسب ها