عصر خودرو

عقبگرد نفت در پی رکوردشکنی تولید عربستان

عصر بازار- قیمت نفت روز سه‌شنبه تحت تاثیر افزایش بی‌سابقه تولید عربستان سعودی با وجود برنامه‌ریزی اوپک برای تصویب کاهش تولید، عقب‌گرد پیدا کرد.

عقبگرد نفت در پی رکوردشکنی تولید عربستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت 15 سنت یا 0.3 درصد نسبت به روز دوشنبه کاهش پیدا کرد و به 60.33 دلار در هر بشکه رسید. درحالی که اوایل معاملات برای مدت کوتاهی به پایین 60 دلار سقوط کرده بود.

    بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 30 سنت یا 0.6 درصد کاهش یافت و به 51.33 دلار در هر بشکه رسید.

    منابع آگاه اعلام کردند: تولید نفت عربستان سعودی در نوامبر از مرز 11 میلیون بشکه در روز عبور کرده و به بالاترین رکورد همه زمان‌ها رسیده است.

    قیمت نفت تحت تاثیر دورنمای فرا رفتن عرضه از میزان تقاضا و ضعف بازارهای مالی، حدود یک سوم از ارزش خود را از اوایل اکتبر از دست داده است.

    بانک سرمایه‌ گذاری آمریکایی جفریز در یادداشتی اعلام کرد: تصحیح قیمت نفت به یک ریزش تاریخی تبدیل شده است. واکنش منفی نفت به شدت بحران مالی 2008 و پس از نشست نوامبر 2015 اوپک بوده است که طی آن، این گروه تصمیم گرفت در مواجه با عرضه بیش از حد به بازار اقدامی نکند.

    بر اساس گزارش رویترز، معامله‌گران منتظر نتیجه نشست گروه جی 20 در بوینس آیرس و همچنین دیدار رسمی اوپک هستند. رهبران کشورهای گروه 20 که بزرگترین اقتصادهای جهان را تشکیل می‌دهند روزهای 30 نوامبر و اول دسامبر دیدار خواهند کرد و جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن در راس برنامه آنها قرار دارد، اما با توجه به حضور روسیه، آمریکا و عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان، انتظار می‌رود سیاست نفتی نیز مورد بحث قرار گیرد.

    پس از دیدار گروه جی 20، نشست سالانه اوپک در مقر این گروه در وین در ششم دسامبر برگزار می‌شود و این گروه درباره سیاست تولید خود با برخی از تولید کنندگان غیراوپک گفت‌وگو خواهد کرد.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، عربستان سعودی که متحد سیاسی این کشور و بزرگترین عضو اوپک است را برای عدم کاهش تولید تحت فشار قرار داده است.

    برچسب ها