عصر خودرو

آیا بیت‌کوین به روز‌های اوج خود باز می‌گردد؟

عصر بازار- بازار ارز‌های دیجیتال در هفته گذشته وضعیت آشفته‌ای داشت و بیشتر سکه‌های مجازی با افت شدید ارزش خود مواجه شدند.

آیا بیت‌کوین به روز‌های اوج خود باز می‌گردد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، بیت‌کوین به عنوان ارزشمند‌ترین رمز ارز دنیا طی هفته گذشته بیش‌از دو هزار دلار افت قیمت را تجربه کرد و ارزش آن از 6500 دلار به کمتراز 4500 دلار رسید.

    بسیاری از کارشناسان این اتفاق را طبیعی دانسته و عنوان کردند که ارز‌های دیجیتال در سال 2018 با  حباب بزرگی مواجه بوند که این حباب به مرور زمان در حال ترکیدن است و حتی شاید قیمت‌ها از این هم کمتر شود.

    از سوی دیگر، کارشناسانی هم وضعیت کنونی را مقطعی دانسته و صعود بازار ارزهای رمزنگاری شده را در آینده‌ای نه چندان دور پیش‌بینی کردند.

    محمدرضا رادفر کارشناس ارز‌های دیجیتال در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: در این شکی نیست که پول‌های مجازی روزی رواج بیشتری  پیدا خواهند کرد و مردم عادی و غیرحرفه‌ای نیز از این ارز‌ها در مراودات بانکی و غیر بانکی خود استفاده خواهند کرد.

    به گفته وی، بازار ارز‌های دیجیتال در حال حاضر به بستری برای سرمایه‌گذاری‌های خطرناک تبدیل شده است و هر لحظه این امکان وجود دارد که شاهد اتفاقات عجیبی در روند قیمت‌ها باشیم.

    رادفر افزود: به نظر می‌رسد تب تند استقبال از ارز‌های دیجیتال نسبت به اوایل سال 2018 فروکش کرده است و ماینر‌ها نیز دیگر علاقه چندانی به استخراج ارزها ندارند.

    این کارشناس با بیان اینکه قیمت ارز‌های دیجیتال ارتباط مستقیمی با میزان عرضه و تقاضا در بازار دارد، اظهار کرد: احتمالا با فروکش کردن میزان تقاضا در بازار، رفته رفته شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم؛ البته در این بازار پر ریسک هیچ پیش‌بینی قطعی نمی‌توان انجام داد.

    وی درباره سرمایه‌گذاری در این بازار هشدار داد و گفت: خیلی خوب است که بتوانیم با آخرین تغییرات دنیا کنار بیاییم؛ اما این نکته را باید مد نظر داشت که سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز‌ها خطرات بسیار زیادی را به دنبال دارد و بهتر است حداقل سرمایه‌ کمی به این بازار اختصاص دهیم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو