عصر خودرو

حباب بیت‌کوین ترکید

عصر بازار- ارزش ارز دیجیتالی بیت‌کوین هم‌چنان رو به کاهش است و به گفته کارشناسان ادامه شیب نزولی آن، شوک جدیدی به سرمایه‌گذاران و بازار ارزهای دیجیتالی وارد خواهد کرد.

حباب بیت‌کوین ترکید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، به نظر می‌رسد که داده‌های تحلیلی کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازار ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده همچون بیت‌کوین، دیگر برای سرمایه‌گذاران ارزشی ندارد چراکه در هفته‌های اخیر بهای بیت کوین علی‌رغم برآوردهای آن‌ها به‌طرز قابل ملاحظه‌ای سقوط کرده و مرز پیش‌بینی‌ها را هم رد کرده است.

    آخرین اخبار منتشره در کوین تلگراف نشان می‌دهد که ارزش بیت کوین به کمتر از 4000 دلار رسیده و هم اکنون 3600 دلار معامله شده است. این درحالیست که پیشتر تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که کمترین مرز سقوط این ارز دیجیتال رمزپایه 4800 دلار خواهد بود و تا پایان سال جاری میلادی دوباره به 15 هزار دلار می رسد.

    هفته‌های اخیر با سقوط ناگهانی و مداوم ارزش بیت کوین، بازار ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده با شوک و شرایط غیرمنتظره روبرو و همین امر موجب شد که بسیاری از سرمایه گذاران و معامله‌گران از خرید و سرمایه‌گذاری برروی آن اجتناب کرده و منتظر بمانند که آینده این ارز به کجا خواهد رسید و چگونه رقم زده خواهد شد. 

    این شوک ارزی به گونه‌ای در بازارهای جهانی بوده است که تنها در عرض 24 ساعت بیت‌کوین 13 الی 14 درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده و به زیر 4000 دلار رسیده است. 

    قیمت بیت‌کوین که در سال‌های اولیه معرفی و عرضه آن کمتر از چند دلار بود، در دسامبر سال گذشته به مرز 20 هزار دلار نیز رسید و مورد توجه بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در جهان واقع شد و خیل عظیمی از افراد نیز توانستند با استخراج و خریداری این ارز دیجیتال رمزپایه به ثروت کلانی دست یابند.

    گفته می‌شود قیمت بیت کوین از اکتبر سال گذشته تاکنون، در حال حاضر به رکورد کمترین میزان ارزش خود رسیده است که از نگاه بسیاری از کارشناسان، امری بی‌سابقه در سال جاری بنظر می‌رسد.

    برچسب ها