عصر خودرو

مدیرعامل فرابورس ایران مطرح کرد:

مزایای پیاده سازی برنامه‌های استراتژیک در بازار سرمایه

عصر بازار- مدیرعامل فرابورس ایران درخصوص نقشه استراتژی سازمان بورس و اوراق بهادار که اخیرا تدوین شده است گفت: رویکرد کارت امتیازی متوازن که به‌عنوان قالب ارائه در این سند استفاده شده ، یکی از روش‏های جدید در پیاده‌سازی برنامه‏ استراتژیک در سازمان‏‌ها است که البته باید با توجه به مبانی نظری و با در نظر گرفتن سطح بلوغ سازمان‏ها از آن استفاده شود.

مزایای پیاده سازی برنامه‌های استراتژیک در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» ، امیرهامونی به روزنامه دنیای اقتصاد گفت :  وجه ممیز این رویکرد مدیریتی، رو به آینده بودن آن است که از این جهت در مقابل رویکردهای مبتنی بر ارزیابی عملکرد مورد استفاده در گذشته قرار می‌گیرد.

    مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه نقشه استراتژی سازمان بورس و اوراق بهادار از دو جهت قابل بررسی است، گفت: وجه اول اینکه استفاده از یک مدل برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از مدل‏های پیاده‌سازی استراتژی مزایای غیر قابل انکاری از جمله یادگیری و مواجهه مسئولان و دست‌اندرکاران با ادبیات این حوزه دارد و وجه دوم میزان کارآیی استفاده از این ابزارها است که البته این موضوع جای بررسی بیشتری دارد و در آینده با بررسی بیشتر محتوای این سند امکان ترمیم آن وجود خواهد داشت.

    وی ضمن ابراز خرسندی از در نظر گرفتن سه شاخص اصلی پویایی، چابکی و اثربخش بودن سازمان در این سند بیان کرد: این سه موضوع برای بهبود عملکرد زیرساخت بازار سرمایه اهمیت حیاتی دارند.

    هامونی تصریح کرد: با توجه به وضعیتی که اقتصاد کشور با آن مواجه است، افزایش سهم بازار سرمایه در تامین مالی کشور یک راه حل مورد اجماع برای به میدان آوردن سرمایه‏‌ها و به کار گرفتن آن در چرخه تولید است.

    وی ادامه داد: در این برنامه شاهد هستیم که اهداف ذکر شده به‌صورت نسبتا قابل قبولی تبدیل به اهداف ذی‌نفعان شده است و این موضوع به لحاظ به وجود آوردن امکان همگرایی همه‏ دستگاه‏‌های ذی‌نفع حائز اهمیت است.

    مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به اینکه در این رویکرد، اجرای برنامه‌ریزی استراتژیک نقشی جدی و پررنگ به مجریان برنامه‌های استراتژیک داده است، اضافه کرد: چنانکه تاریخ نه چندان طولانی برنامه‌ریزی استراتژیک در ایران نشان می‌دهد با اتخاذ موضع در سطح کلان و برنامه‌ریزی برای اجرا در سطح خرد بدون در نظر گرفتن شرایط، امکانات و مسائل موجود در این سطوح و تفاوت دیدگاه و اطلاعات موجود در آنها، برنامه‌ها اجرایی نخواهند بود و رویکرد کارت امتیازی متوازن از این حیث نیز اهمیت دارد.

    هامونی گفت: لایه‏ یادگیری معمولاً در رویکردهای دیگر مورد توجه کافی قرار نمی‌گیرد و فعالیت‏های مربوط به آن‌که اساسی‌ترین فعالیت‏ها برای بسترسازی تحقق اهداف هستند مغفول واقع می‏شوند اما خوشبختانه لایه ‏های چهارگانه‏ مدل کارت امتیازی متوازن در این زمینه نیز پوشش نسبتا جامعی را فراهم می‏کنند. وی ابراز امیدواری کرد که با اتکا به ظرفیت‌های این مدل، امکان استفاده از نظرات و دغدغه‌های همه فعالان بازار سرمایه و ذی‌نفعان آن در تدوین یک سند جامع فراهم شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها