عصر خودرو

رشد اقتصادی چین هم نزولی شد

عصر بازار- بر اساس پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی، رشد اقتصادی چین در سال آینده میلادی تحت‌تاثیر جنگ تجاری با آمریکا و تنش‌های سیاسی و تجاری در جهان با ۰.۳ درصد کاهش، به ۶.۳ درصد خواهد رسید.

رشد اقتصادی چین هم نزولی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا،  به نظر می‌رسد تحلیل اقتصاددانان و اساتید دانشکده اقتصاد Renmin با آنچه که یک ماه پیش تحلیلگران رویترز برآورد کرده بودند، همسو شده است چراکه آن‌ها در گزارشی مفصل به کاهش رشد اقتصادی چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های تجارت و اقتصاد در جهان پرداخته‌اند و از علل اصلی آن جنگ تجاری ایالات متحده آمریکا با چین که به افزایش دو سویه تعرفه‌های گمرکی بر محصولات مختلف همچون کالاهای تکنولوژی و خودرو که بخش اعظمی از اقتصاد این کشورها را تامین می کند، منجر شده است.

    کارشناسان اقتصادی فعال در این دانشگاه در ادامه این گزارش پیش‌بینی و ذکر کرده‌اند که رشد اقتصادی چین که در سال جاری میلادی به 6.6 رسیده بود، در سال 2019 میلادی به 6.3 درصد تقلیل خواهد یافت.

    رویترز نوشت: آن‌ها هم‌چنین عنوان کرده‌اند حتی درصورتی که جنگ تجاری چین و آمریکا در ماه‌های آینده پایان یابد و تعرفه‌های گمرکی به روال قبل بازگردد، باز هم این کشور با کاهش حجم صادرات و تجارت جهانی مواجه خواهد شد چراکه به نظر می‌رسد با توجه به مشکلات و نوسانات ارزی قابل توجه، تحریم‌های اقتصادی و تنش‌های سیاسی موجود در بسیاری از کشورها، حجم صادرات و واردات را به میزان قابل توجهی کاهش داده و فضای کلی تجارت جهانی را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.

    بر اساس آمارهای منتشره، با این‌که نرخ سالانه تولید ناخالص داخلی (GDP) در چین در ماه سپتامبر 6.5 درصد رشد داشت، اما هم‌چنان کمترین میزان آن از سال 2009 میلادی تاکنون بوده است. این در حالیست که دولت چین تلاش‌های بسیاری درخصوص ترغیب بانک‌های فعال در حوزه تجارت برای اعطای تسهیلات ویژه به شرکت‌های خصوصی و بازرگانان کرده است تا موانعی که بر سر تجارت آزاد و بدون دردسر وجود دارد، برداشته شود.

    این کارشناسان اقتصادی هم‌چنین خاطرنشان کرده‌اند که اتخاذ سیاست و اقدامات کوتاه‌مدت نمی‌تواند چین را از رکود اقتصادی و کاهش روند رشد اقتصادی برهاند اما به‌طور قطع تغییر و اصلاح در نظام مالی و تجاری این کشور قادر خواهد بود کمک بسزایی به جلوگیری از ادامه روند کاهشی رشد اقتصادی چین کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو