عصر خودرو

رکود بازار سرمایه ٢ساله شد

عصر بازار- چهار سهم همراه اول، فولاد مبارکه، بانک پاسارگاد و نفت‌و‌گاز پارسیان توانستند با ٦٨ واحد تأثیر مثبت، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران را از روند نزولی هفته گذشته برهانند.

رکود بازار سرمایه ٢ساله شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شرق، معامله بلوک یک‌میلیون سهمی همراه حدود ساعت ١٢، ٢٢ واحد به شاخص کمک کرد ولی در‌نهایت آخرین قیمت معاملاتی این نماد نه‌تنها از قیمت پایانی آن پایین‌تر ثبت شد، بلکه نسبت به قیمت روز قبل از آن هم منفی بود. فولاد هم با جابه‌جایی بلوک ١٦‌میلیونی در ١۰ دقیقه پایانی ساعات معاملاتی دیروز، ١٧ واحد دیگر به رقم شاخص افزود و آخرین قیمت معاملاتی این نماد هم سرنوشت نماد همراه را تجربه کرد.
    معامله بلوک ٩ میلیون سهمی بانک پاسارگاد در میانه‌های روز و بلوک یک میلیونی نماد پارسان در دقایق پایانی هم مرهمی بر شاخص زخمی روز یکشنبه شدند. در نهایت پس از نوسان‌های مکرر این شاخص خسته از رکود، عدد ٦١ هزار و ٧١۰ واحد، مقداری بود که در ساعت ١٢:٣۰ روز یکشنبه روی تابلو نقش بست.این فرازوفرودها، منجر به افزایش ١۰واحدی نسبت به روز قبل شدند.
    همچنین بیش از ٦١٥ میلیون سهم در ٤٣‌هزار‌و ٦٢٢ دفعه معاملاتی به ارزش هزار‌و ١٣٨ میلیارد ریال بین خریداران و فروشندگان تالار جابه‌جا شد. بیشترین ارزش معامله هم مربوط به سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با ٣٨ میلیون سهم به ارزش ٩٨ میلیارد ریال در تابلو دوم بود.
    همچنین نمادهای مبین، وبیمه وفاذر هم به‌ترتیب با ٧٥، ٧۰ و ٦٢ میلیارد ریال ارزش معامله، در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. نمادهای همراه، فولاد، وپاسار نیز بیشترین افزایش ارزش بازار را تجربه کردند و در مقابل نمادهای دتماد، فجام و کسرام نیز بیشترین کاهش ارزش بازار را در معاملات دیروز رقم زدند. ارزش بازار بورس اوراق بهادار هم با اندکی افزایش نسبت به روز شنبه، به ٢٦٦ هزار میلیارد تومان رسید. در فرابورس ایران هم، شاخص کل با حدود دو واحد افت، در عدد ٦٨١ واحد، جا خوش کرد و مجموع ارزش بازار اول و دوم آن نیز ٤٦ هزار میلیارد تومان رسید.
    بیشترین افزایش ارزش بازار هم متعلق به شرکت‌های ذوب‌آهن، قاسم و فولاد ارفع به‌ترتیب با ١٣٣، ٩٦ و ٩٥ میلیارد ریال رشد تعلق داشت. همچنین طبق آخرین اطلاعیه فرابورس، قرار است ١٤ میلیون سهم شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان با نماد شتوکا، روز سه‌شنبه در بازار دوم برای نخستین بار عرضه شود. شرکتی که برای سال جاری مالی خود به‌ازای هر سهم ٢٩٣ ریال سود پیش‌بینی کرده است. این عرضه اولیه در کنار عرضه‌های اولیه‌ای که از ابتدای سال جاری صورت گرفته، نشان داده با توجه به حجم اندک تخصیص، فرصت سرمایه‌گذاری جذابی را حتی برای سرمایه‌گذاران خردی که گرفتار دو سال رکود بازار سرمایه شده‌‌اند، فراهم نمی‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو