عصر خودرو

مدیرعامل نفت و گاز گچساران مطرح کرد:

ظرفیت تولید ۶۲۰ هزار بشکه‌ نفت در گچساران

عصر بازار- مدیرعامل نفت و گاز گچساران تاکید کرد: ما ریسک استفاده از کالای ایرانی را می‌پذیریم و با شرکت‌هایی که به طور واقعی بخواهند سازنده داخل باشند وارد قرارداد می‌شویم.

ظرفیت تولید ۶۲۰ هزار بشکه‌ نفت در گچساران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، هوشنگ صیدالی در حاشیه دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان گفت: شرکت نفت و گاز گچساران دومین شرکت تولیدکننده مناطق نفتخیز جنوب است. از نظر جغرافیایی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس قرار دارد و ظرفیت تولید 620 هزار بشکه نفت را دارد.

    وی با بیان اینکه هفت هزار نفر در این شرکت مشغول به کار هستند که جزو یکی از قدرترین شرکت‌ها به لحاظ نیروی انسانی است، اظهار داشت: ما سعی کرده‌ایم بیشتر نیازهایمان را از طریق سازندگان داخلی تامین کنیم و آن بخش را که نیاز به واردات داریم نیز در تلاش هستیم با مهندسی معکوس خودمان بومی‌سازی کنیم. در حال حاضر با تعدادی از شرکت‌ها قرارداد داریم یا در آستانه قرارداد هستیم.

    مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران با بیان اینکه بیش از چهار هزار قلم کالای اساسی از سازندگان داخلی خرید کرده‌ایم، تصریح کرد: این رقم خرید بیانگر آن است که در پاره‌ای موارد ریسک کرده‌ایم هر چند کالای ایرانی بعضا به لحاظ مرغوبیت از کالای خارجی ضعیف‌تر باشد اما با این کار به سازندگان داخلی اعتماد کردیم که نقش بیشتری در تامین کالاها داشته باشند.

    صیدالی ادامه داد: هر چند ممکن است این پذیرش ریسک در مقاطعی هزینه‌های ما را بالا ببرد اما اگر دانش بومی‌سازی شود و وابستگی‌‌‌ها برطرف شود خود به نوعی سرمایه‌گذاری است و سرجمع به نفع کشور است که از توان تولیدکنندگان داخلی استفاده شود.

    وی با بیان اینکه ما اکنون در شرایط خاص تحریم قرار داریم و وظیفه داریم متناسب با زمان و شرایط حداکثر استفاده را برای تعمیرات اساسی ببریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط برای ما فراهم است و آمادگی لازم را داریم. تحریم‌ها نیز به جایی نمی‌رسد. شرکت نفت و گاز گچساران یکی از اقداماتی که در بخش مسئولیت‌های اجتماعی انجام داده است ساخت جاده گچساران – گناوه است که 1600 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران درباره برنامه‌های توسعه‌ای شرکت ابراز داشت: از 28 مخزنی که در ردیف تخصیص بودجه برای توسعه قرار گرفته‌‌‌اند، 9 مخزن متعلق به نفت و گاز گچساران است که یک پنجم بودجه پنج میلیارد دلاری یعنی یک میلیارد دلار به توسعه مخازن گچساران تخصیص داده شده است. برای این کار جلسات برگزار شده ولی هنوز عملا کار آغاز نشده است.

    صیدالی در ادامه درباره ریسک استفاده از کالای ایرانی بیان کرد: یکی از ریسک‌های ما اعتماد به توربوماشین خاورمیانه بود که اولین قرارداد با این شرکت بسته شد و در مدار تولید قرار گرفت. جایی که احساس کنیم یک شرکت از دانش مهندسی برخوردار است کمک می‌کنیم که به نتیجه برسند. البته ممکن است برخی ادای سازنده را در بیارود ولی شرکت‌هایی که به طور واقعی بخواهند سازنده داخلی باشند ما ریسک استفاده از کالای آنها را می‌پذیریم.

    برچسب ها