عصر خودرو

معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران خبر داد

رقابت مخترعان حوزه لوازم خانگی در دومین فستیوال بازار دارایی فکری

عصر بازار- معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران از برگزاری دومین فستیوال بازار دارایی فکری در حوزه اختراعات لوازم خانگی در هفته آتی خبر داد.

رقابت مخترعان حوزه لوازم خانگی در دومین فستیوال بازار دارایی فکری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، سید مهدی علم‌الهدی ضمن اعلام خبر برگزاری دومین فستیوال بازار دارایی فکری در روز 21 دی‌ماه اظهار داشت: به دنبال استقبال از نخستین فستیوال دارایی فکری در سال گذشته، فستیوال دوم با شرکت و رقابت تعداد زیادی از مخترعان و در حضور سرمایه‌گذاران در محل سالن کنفرانس شماره یک نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.
    معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران، هدف از برگزاری این فستیوال را ایجاد بستری برای تجاری‌سازی نوآوری‌ها عنوان کرد و گفت: نقطه تمایز فستیوال امسال نسبت به سال قبل تخصصی شدن موضوع فستیوال است به نحوی که امسال اختراعات حوزه لوازم خانگی به طور خاص در این رقابت حضور می‌یابند.
    وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 100 نوآوری برای حضور در فستیوال لوازم خانگی درخواست داده‌اند، افزود: از این میان بیش از 30 اختراع حائز شرایط حضور در فستیوال شده‌اند.
    علم‌الهدی اضافه کرد: پس از طی فرآیند پذیرش و اولویت‌بندی این درخواست‌ها،‌ تعداد 7 اختراع و نوآوری برای ارائه در روز فستیوال انتخاب می‌شوند و اطلاعات مابقی نوآوری‌ها در قالب کتابچه در اختیار سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
    به گفته وی در این فستیوال هریک از طرح‌های منتخب، در زمان 8 دقیقه‌ای به مخاطبان حاضر در مراسم ارائه شده و در مدت 7 دقیقه هم به سوالات احتمالی آنها پاسخ داده خواهد شد.
    معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران با یادآوری این مطلب که بازار دارایی فکری فرابورس ایران با هدف پر کردن خلاء میان علم و صنعت و در راستای اجرای بند (د) ماده 17 قانون پنجم توسعه در خرداد سال گذشته راه‌اندازی شد تا فضایی برای تعامل مستقیم میان مخترعان و سرمایه‌گذاران فراهم شود، اضافه کرد: در ماه‌های اخیر شاهد مراجعه تعداد زیادی از متقاضیان برای درج اختراع و طرح‌های صنعتی در فهرست عرضه این بازار در فرابورس هستیم به طوری که تعداد اختراعات مندرج در این فهرست به عدد 77 رسیده است.
    وی با اشاره به تعامل مطلوب فرابورس ایران با معاونت علمی و فناوی ریاست جمهوری برای گسترش بازار دارایی فکری خاطرنشان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای حمایت از معاملات این بازار،‌ تسهیلاتی را جهت تهیه طرح کسب و کار و ارزش‌گذاری در اختیار صاحبان اختراعات قرار می‌دهد.
    گفتنی است، علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.TechFestival.ir مراجعه کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها