عصر خودرو

حرکت مارپیچ گروه خودرویی در جاده تالار

سهامداران در انتظار مشخص شدن قیمت محصولات

عصر بازار- گروه خودرویی در هفته پایانی آبان ماه با توجه به خبرهای ضد و نقیض از تعیین قیمت برای محصولات این گروه و تکذیب آن ها، هفته پر نوسانی را در ارزش سهام پشت سر گذاشت و سهامداران همچنان در انتظار مشخص شدن تکلیف نهایی قیمت گذاری در این گروه هستند.

سهامداران در انتظار مشخص شدن قیمت محصولات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، در هفته گذشته برای گروه خودرویی‌ها اعلام افزایش قیمت خودرو با اختلاف 5 درصدی نسبت به قیمت بازار آزاد هم نتوانسته برای بازیگران این گروه در بازار سهام چندان جذاب باشد گروهی که با افزایش هزینه‌های مالی، مازاد نیروی انسانی، کمبود قطعه و مواد اولیه و همچنین رکود تورمی بزرگ در آینده مواجه است.

    روند معامله 5 گروه سایپا، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو به شرح زیر است:

    *سایپا (خساپا)

    سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از 9 هزار و 882 سهم در انتهای هفته گذشته به 9 هزار و 112 سهم اُفت کرد و حجم از 161 میلیون و 882 سهم با رشد به 167 میلیون و 541 سهم رسید.

    در ابتدای هفته این سهم با رشد 0.83 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته متوقف و به روند نزولی 4.18 درصدی رسید.

    *ایران خودرو (خودرو)

    سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و یک و 678 سهم در ابتدای هفته به یک هزار و 212 سهم اُفت کرد و حجم از 13 میلیون و 164 سهم با کاهش به 9 میلیون 746 سهم رسید.

    در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 1.43 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به کاهش 4.06 درصدی رسید.

    *زامیاد (خزامیا)

    سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت 2 هزار و 325 سهم در ابتدای هفته به 3 هزار و 103 رشد کرد و حجم از 37 میلیون و 889 سهم با روند صعودی به 57 میلیون و 47 سهم رسید.

    در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 0.18 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به کاهش 4.15 درصدی رسید.

    *سایپا دیزل (خکاوه)

    سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

    *پارس خودرو (خپارس)

    سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت 2 هزار و 708 سهم در ابتدای هفته به یک هزار و 581 سهم افزایش یافت و حجم از 40 میلیون و 46 سهم با اُفت به 28 میلیون و 18 سهم رسید.

    در ابتدای هفته این سهم با روند رشد 0.67 درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش 1.13 درصدی رسید.

    *گروه بهمن (خبهمن)

    سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از یک هزار و 233 سهم در ابتدای هفته به 694 سهم در پایان هفته کاهش یافت و حجم از 18 میلیون و 255 با کاهش به 8 میلیون و 522 سهم رسید.

    در ابتدای هفته این سهم با روند نزولی 1.57 درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته ادامه و به کاهش 1.73 درصدی رسید.

    *ایران خودرو دیزل (خاور)

    سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

    همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه گفت: در این هفته خودروسازان بیشتر در انتظار تغییر سیاست های وزارت صمت در خصوص صنعت خودرو بودند.

    وی افزود: به کررات در خصوص تغییر قیمت گذاری خودروها اخباری منتشر شد که سهام این گروه را متاثر کرد و به طور مداوم نیز این اخبار تایید و تکذیب شد.

    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به همین خاطر هر زمانی که بازار با خبر تغییر نرخ مواجه می شد، صف خرید تشکیل می شد و هر زمان که این اخبار تکذیب می شد صف فروش شکل می گرفت، بر همین اساس گروه خودرویی هفته پر نوسانی را پشت سر گذاشت.

    این گزارش حاکی از معامله گروه‌های سایپا، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو با توجه به نوسان منفی شاخص بورس تا انتهای هفته با نوسان منفی معامله شدند و گروه سایپا دیزل و ایران خودرو دیزل در هفته جاری متوقف بود.

    برچسب ها