عصر خودرو

ضرورت توجه به پلیمر با توجه به سودآوری در اقتصاد و منابع غنی در کشور

عصر بازار- رئیس انجمن پلیمر ایران با اشاره به منابع غنی هیدروکربوری و پلیمری در ایران، لزوم توجه روزافزون به حوزه پلیمر را یادآور شد و تاکید کرد: پلیمر می‌تواند یکی از مهم‌ترین زمینه‌های اقتصادی ایران باشد.

ضرورت توجه به پلیمر با توجه به سودآوری در اقتصاد و منابع غنی در کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مهدی نکومنش در حاشیه سیزدهمین دوره همایش بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمری که امروز در دانشگاه صنعتی امیر کبیر در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه همایش علوم و تکنولوژی پلیمری نخستین بار در سال 65 برگزار شده است، اظهار کرد: این همایش از دوره چهارم به بعد به صورت بین‌المللی برگزار شده و تصمیم بسیار خوبی در جهت نمایش همکاران پلیمری ما در جامعه جهانی گذاشته است.

    وی حضور متوالی دانشمندان پلیمری دیگر کشورها در این کنفرانس را گواه اعتبار آن در عرصه جهانی دانست و یادآور شد: پلیمر در ایران با توجه به دارا بودن بالاترین منابع هیدروکربوری دنیا از جایگاه خوبی برخوردار است.

    رئیس انجمن پلیمر ایران با تاکید بر اینکه پلیمر می‌تواند در کشور یکی از مهم‌ترین زمینه‌های اقتصادی باشد،‌ اظهار کرد: رشد پلیمرها در صنعت پلیمر و پتروشیمی به صورت فزاینده بوده و البته این رویه در دولت هشتم و نهم متوقف شده است. چنین رشدی نشان‌دهنده نقش مهم پلیمرها در اقتصاد ایران است.

    نکومنش با اشاره به اینکه کشوری همچون ژاپن، نفت ندارد اما از دانش پلیمری زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که ما منابع را در اختیار داریم و چنانچه دانش هم داشته باشیم، می‌توانیم در دنیا بی رقیب بمانیم.

    وی دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر را هسته اولیه پلیمر در ایران دانست و گفت: دانش فوق در ایران توسعه پیدا کرده و در حال حاضر تعداد کارکنان پژوهشگاه پلیمر چهار الی پنج برابر افرادی است که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این حوزه متمرکز شده‌اند.

    رئیس انجمن پلیمر ایران همچنین به فعالیت دانشگاه سهند تبریز، دانشگاه گرگان و دانشگاه صنعتی قم در حوزه پلیمر اشاره کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نیز هم اکنون دارای یک دپارتمان عالی پلیمری است و باید توجه داشت که این رشته طی سه دهه گذشته بیشترین رشد را در بین رشته‌های مهندسی داشته است.

    نکومنش از حضور 10 مهمان خارجی در این همایش خبر داد و گفت: دانشمندان پلیمری ایرانی ارتباط مداومی با مراکز پلیمری دنیا برقرار کرده‌اند.

    فعالیت انجمن پلیمر ایران از سال 1375

    وی با بیان اینکه انجمن پلیمر در سال 1375 به صورت رسمی افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: نقش این انجمن هماهنگ کردن فعالیت‌های علمی همه دانشمندان پلیمری کشور است که طی سال‌های گذشته این نقش را به خوبی ایفا کرده و بزرگ‌ترین انجمن علمی پلیمری کشور به شمار می‌آید.

     

    برچسب ها