عصر خودرو

ورود تولیدکننده محصولات "تی‌سی‌ال" و "ایکس‌ویژن" به فرابورس

"مادیران" در صف عرضه اولیه

عصر بازار- چهل و پنجمین یک دیدار یک عرضه فرابورس به تشریح ظرفیت‌های شرکت «صنایع ماشین‌های اداری ایران» اختصاص پیدا کرد.

"مادیران" در صف عرضه اولیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، این نشست با حضور امیرمسعود امیری رئیس هیئت مدیره، فرخ امیری نائب رئیس هیئت مدیره، بابک ثقفی عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت و محمدرضا امیری مدیرعامل کارگزاری بورسیران برگزار شد.
    در ابتدای این نشست امیرمسعود امیری رئیس هیئت مدیره شرکت مادیران ضمن ابراز خوشحالی از حضور در بازار سرمایه گفت: از ابتدای تاسیس این شرکت 2 وظیفه اجتماعی را مد نظر قرار دادیم. در وهله نخست ایجاد اشتغال و در وهله بعدی    رضایت سهامداران از خرید سهام شرکت برای ما اولویت دارد.
    وی در خصوص علت حضور در بازار سرمایه گفت: بدون شک بقای شرکت های فامیلی در گرو ورود به بورس است.
    در ادامه این نشست ثقفی مدیرعامل این شرکت در خصوص تاریخچه شرکت گفت: این شرکت از سال 73 تولید مانیتور را آغاز کرد، سال اول تعداد تولیدی 3 هزار واحد بود؛ این در حالی است که در سال 86، تولید مانیتور به 900 هزار واحد رسید.
    وی افزود: پس از آن شرکت تصمیم  ورود به بازار تلویزیون را گرفت و با ثبت برند ایکس‌ویژن توانستیم در سال اول 2 هزار عدد و سال گذشته تولید را به 165 هزار تلویزیون در سال رساندیم.
    ثقفی ادامه داد: سال گذشته با عقد قراردادی شرکت TCL به مادیران اضافه شد.
    شرکت تی سی ال، سومین تولید کننده تلویزیون دنیا است و جزو معدود تولیدکنندگان تلویزیون است که دارای کارخانجات تولید صفحه نمایش است. 75 هزار نفر نیروی انسانی در هفت مرکز تحقیق و توسعه این شرکت مشغول به کارند. محصولات  تی سی ال که در 160 کشور جهان عرضه می‌شوند ارزشی بالغ بر 11 دلار میلیارد دارند.  تی سی ال سالانه بیش از 20 میلیون دستگاه تلویزیون تولید کرده و به سایر کشورها صادر می‌کند.
    ثقفی در خصوص نیروی کار حاضر در شرکت گفت: اکنون 870 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند که بیش از 400 نفر از آنها دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس هستند.
    وی افزود: متوسط سن کارکنان این شرکت 35 سال و میانگین تجربه حضور در شرکت کارکنان 12 سال است. از سوی دیگر مادیران یک هزار نماینده فروش فعال در کشور دارد که 800 واحد آن در حوزه صوتی و تصویری و 200 واحد آن در زمینه IT فعال هستند.
    ثقفی تلویزیون را مهم ترین کالای استراتژیک خود اعلام کرد و گفت: تیم مهندسی ما با توجه به دسترسی به ریز قیمت و تضمین کیفیت قطعات، قابلیت رقابت با رقبا را برای شرکت بسیار بالا برده اند.
    وی در مورد سهم بازار مادیران از بازار تلویزیون گفت: مادیران در ایران سومین جایگاه در زمینه تولید تلویزیون در حدود 14 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.
    مدیرعامل این شرکت افزود: اکنون شرکت توانایی تولید 3 میلیون تولید سالانه را دارد اما میانگین مصرف خانواده های ایرانی در سال یک میلیکن و 800 هزار واحد است. از این رو تولید مادیران کمتر از ظرفیت موجود است. با این حال اگر شرایط اقتصادی کشور رو به بهبود حرکت کند؛ توانایی صادرات را خواهیم داشت.
    ثقفی در ادامه به ورود شرکت به حوزه لوازم خانگی نیز اشاره و بیان کرد: در سالهای اخیر واردات لوازم خانگی را آغاز کرده ایم و اکنون مجوز ساخت یک کارخانه تولیدی برای لوازم خانگی را در شهرک پیام گرفته ایم.
    وی افزود: متراژ سالن تولید این شرکت حدود 18 هزار متر تخمین زده شده که علاوه بر ایجاد فضای مناسب برای تولید با تکنولوژی بالا، امکان رقابت با شرکت را از سایر رقبا میگیرد. بنابراین امیدداریم در 3 یا 4 سال آینده بتوانیم جایگاه خوبی در بازار لوازم  خانگی پیدا کنیم.
    مدیرعامل ایکس ویژن در خصوص ارز تعلق گرفته به شرکت گفت: با توجه به اهمیت لوازم خانگی دولت تخصیص ارز نیمایی به لوازم خانگی را تصویب کرده است.
    ثقفی در انتها سود ناخالص شرکت در سال 95 را 24 درصد و در سال 96 را 27 درصد اعلام کرد و افزود: بدون شک با توجه به عقدر قرارداد با TCL روند صعودی افزایش سود در سال 97 ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو