عصر خودرو

مدیرعامل بورس انرژی عنوان کرد:

عرضه نفت در بورس با موفقیت پیش می رود

عصر بازار- مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: به طور مشخص و بر اساس مکاتبات و مقررات موجود راه اندازی بازار نفت خام مبتنی بر توانمندی های ملی از ۱۶ سال قبل یعنی از برنامه سوم توسعه در دستور کار مسئولان و مقامات کشور قرار داشته است.

عرضه نفت در بورس با موفقیت پیش می رود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا،سید علی حسینی تصریح کرد: بورس انرژی از ابتدای سال 1392 فعالیت خود را با عرضه سایر حامل های انرژی مانند فرآورده های ویژه پالایشگاهی نخست بوسیله پالایشگاه بزرگ آغاز و به تدریج شرکت های بخش خصوصی به جرگه عرضه کنندگان در این حوزه ملحق و همینطور خریداران زیادی به مرور کد معاملاتی دریافت و وارد فرآیند معاملات شدند.
    وی که در برنامه رهیافت رادیو سخن می گفت، افزود: در حال حاضر خیلی از شرکت ها خارجی از اقصی نقاط جهان از آمریکای شمالی، اروپای غربی و کشورهای آسیایی به خصوص ممالک همسایه در بورس انرژی ایران کدهای معاملاتی داشته و از این طریق توانسته های حامل های انرژی مورد نیاز خود را خریداری کنند.
    مدیر عامل بورس انرژی ایران گفت: برای عرضه نفت خام به بورس یک بستر قانونی مستحکمی مورد نیاز بود که خوشبختانه این بستر در بند (ح) ماده چهار قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه فراهم شد.
    وی تصریح کرد: دولت بر اساس این قانون به صراحت مکلف شده که عرضه نفت خام، میعانات گازی و فرآورده های نفتی را در بورس انرژی ایران انجام دهدو همچنین در تقویت راه اندازی ابزارهای مهندسی مالی مبتنی بر حامل های انرژی یاریگر بورس باشد.
    حسینی با بیان اینکه سال گذشته برای نخستین بار اوراق سلف موازی استاندارد مبتنی بر نفت خام در بورس انرژی عرضه شد، اظهار داشت: اوراق مزبور هنوز سررسید نشده و در حال معامله است.
    وی ضمن اشاره به اینکه در نهایت ششم آبان ماه سال جاری نخستین محموله عرضه نفت خام سبک صادراتی از طریق بورس انرژی ایران با موفقیت عملیاتی شد، ابراز داشت: ناگفته نماند شاید در گذشته همکاران در وزارت نفت به اهمیت این موضوع به خوبی واقف نبوده یا عزم راسخی در بخشی از بدنه وزارت نفت وجود نداشته است.
    مدیرعامل بورس انرژی ایران افزود: خوشبختانه به قولی مصوبه ستاد هماهنگی امور اقتصادی و سران سه قوه همه را به خط کرد که این هدف باید عملیاتی شود.
    وی در ادامه یادآورشد: به طور کلی در دو مرحله عرضه نفت خام سبک در رینگ صادراتی بورس انرژی یعنی ششم و بیستم آبان ماه سال جاری در مجموع 980 هزار بشکه طلای سیاه مورد معامله قرار گرفت و خوشبختانه این روند با موفقیت به سمت جلو در حال حرکت است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو