عصر خودرو

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر داد:

افزایش ۲۱ درصدی ارزش واردات ایران از دانمارک

عصر بازار- نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: واردات از دانمارک به میزان ۳ هزار و ۹۰۹ تن کالا به ارزش ۶۵ میلیون و ۷۲۵ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲.۶۰ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۲۱.۶۴ درصد رشد داشته است.

افزایش ۲۱ درصدی ارزش واردات ایران از دانمارک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، حسین سلاح‌ورزی در خصوص مراودات تجاری ایران و دانمارک گفت: پس از برجام چندین هیئت تجاری از دانمارک در ایران حضور پیدا کردند و تفاهم نامه‌هایی در حوزه ماشین آلات کشاورزی، دارو و مواد اولیه لبنیات به امضا رسید ضمن آنکه شرکت‌های دانمارکی برای حضور در بخش انرژی تمایل زیادی از خود نشان دادند.

    وی افزود: هدف اصلی حواشی ایجاد شده برای ایران در عرصه سیاست خارجی، اختلال در قول‌ها و تعهد اتحادیه اروپا در زمینه اقتصادی است که بایستی در چارچوب برجام صورت می‌گرفت به خصوص برنامه‌هایی که برای سازوکار مالی و نقل و انتقالات بانکی بوده و مطابق صحبت‌هایی که شده بود این اتحادیه بایستی  مسیر مالی جدیدی برای شرکت‌های ایرانی و اروپایی ایجاد می‌کرد که به شبه سویفت معروف شده است.

    سلاح‌ورزی تصریح کرد: حجم مبادلات تجاری ایران و دانمارک در سال 2017 حدود 390 میلیون دلار بوده که 6میلیون دلار آن مربوط به صادرات ایران به این کشور بوده که بیشتر شامل فرش دستباف، خرما و قیر است.

    وی ادامه داد: در سه ماه ابتدایی سال 2018 میلادی، دانمارک 396 تن کالا به ارزش یک میلیون و 483 هزار دلار از ایران دریافت کرده است و صادرات ایران به دانمارک در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 10.92 و از نظر ارزشی 62.22 درصد کاهش داشته است.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: واردات از دانمارک نیز در این مدت به میزان 3 هزار و 909 تن کالا به ارزش 65 میلیون و 725 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 2.60 درصد کاهش و از نظر ارزشی 21.64 درصد رشد داشته است.

    وی ادامه داد: بیشترین محصولاتی که طی سال‌های اخیر از کشور دانمارک به ایران صادر شده تولیدات دارویی و تجهیزات پزشکی بوده است.

    برچسب ها