عصر خودرو

گمرک گیلان، دارنده رتبه ۲۱ کشوری در صادرات

عصر بازار- ناظر گمرکات گیلان با بیان این‌که گمرک گیلان در جایگاه ۲۱ صادرات کشور قرار دارد، گفت: در ۸ ماهه نخست امسال ۶۸۰ هزار تن کالا صادر کرده‌ایم.

گمرک گیلان، دارنده رتبه ۲۱ کشوری در صادرات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، «ابوالقاسم یوسفی‌نژاد» در جلسه مجمع نمایندگان با مدیران اقتصادی استان گیلان در مدیریت شعب بانک ملی اظهار کرد: در 8 ماهه امسال 680 هزار تن کالا صادر کرده‌ایم که از لحاظ وزنی نسبت به سال قبل 139 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 67 درصد رشد داشته است.

    ناظر گمرکات گیلان افزود: آمارهای مذکور بیانگر این است که در مقایسه با کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نظر وزنی یک درصد کاهش اما از لحاظ اقتصادی 14 درصد رشد داشته‌ایم.

    وی با بیان این‌که گمرک گیلان در جایگاه 21 صادرات کشور قرار دارد، گفت: امسال 534 میلیون دلار هم واردات داشتیم که از لحاظ وزنی 37 درصد رشد داشته اما از نظر ارزش دلاری 9 درصد کاهش داشتیم. کاهش واردات به‌علت مباحث ارزی نیست چون مقادیر زیادی کالا نظیر چوب و کاغذ و... از استان‌های همجوار وارد می‌شوند.

    یوسفی‌نژاد با بیان این‌که 62 درصد صادرات کشور به روسیه از استان گیلان انجام می‌شود، گفت: جمع کل صادرات به روسیه بیش از 100 میلیون دلار بوده که 27 درصد وزنی و 33 درصد اقتصادی رشد داشته است.

    ناظر گمرکات گیلان ادامه داد: سال گذشته انبوهی از سیب‌کاران، محصولات‌شان روی دست مانده بود که با اجرای طرح‌های تشویقی صادرات میوه برای تجار، خوشبختانه در صادرات میوه هم رشد داشتیم.

    وی با اشاره به استقبال از گمرک ریلی، تصریح کرد: امسال 1325 واگن معادل 80 هزار تن به ارزش 14 میلیون و 400 هزار دلار واردات ریلی داشتیم. هم‌چنین 1007 واگن صادرات به ارزش 11 میلیون و 400 هزار دلار داشتیم و ترانزیت هم 123 مورد داشتیم.

    یوسفی‌نژاد با اشاره به صدور کارت‌های بازرگانی(اجاره‌ای)، خاطرنشان کرد: حدود 12 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی این کارت‌ها در کشور بوده که اکنون دیگر نمی‌توانند فاکتور نویسی داشته باشند، چون کالا و ارزش و وزن آن در سامانه گمرکی به ریز ثبت شده است.

    برچسب ها