عصر خودرو

بحران بازارهای آمریکا:

صنعت بانکداری در ورطه سقوط

عصر بازار- مدیران صندوق های سرمایه گذاری پس از افت شدید قیمت سهام شرکت های تکنولوژی در دو جلسه گذشته در بازار وال استریت، این بار، گرفتار افت یک صنعت دیگر شدند.

صنعت بانکداری در ورطه سقوط
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، افت قیمت نفت به پایین ترین میزان نسبت به سال 2015 میلادی، قیمت سهام شرکت های انرژی را با سقوط شدیدی مواجه کرد.

    به این ترتیب، قیمت نفت وست تگزاس با افت شدیدی به 12 جلسه معاملاتی قبل بازگشت و تنها در جلسه معاملاتی دیشب افت هفت درصدی قیمت را به ثبت رساند. این در حالی است که، قیمت این کالا در مقایسه با قیمت ماه اکتبر، 30 درصد افت داشته است و آخرین قیمت معامله شده این کالا بالغ بر 55 دلار و 69 سنت در هر بشکه بوده است.

    به این ترتیب، قیمت سهام شرکت های انرژی بیشترین میزان افت را در شاخص اس اند پی به ثبت رساندند و موجب شدند این متغیر با افت بیش از یک درصدی معاملات را خاتمه دهد.

    تحلیل های بنیادی در خصوص نفت، نشان دهنده وجود ترس از معاملات در این بازار است. در این بین تحلیل گران هم نسبت به بازار این کالا واکنش نشان داده اند اما هنوز در ابهام هستند که آیا این رفتار سرمایه گذاران ناشی از ترس اتفاقات آتی است یا نگران افزایش میزان تولیدات نفتی در عربستان هستند .

    مایانک سکساریا، مدیر استراتژی های کلان در موسسه مشاوران ماکرو ریسک در این خصوص اظهار داشت: رفتار و حرکت های بازار نشان دهنده تنش زیاد در میان معامله گران است. به نظر می رسد در آینده نزدیک، شاخص نوسان نفت OVX با رشد 50 درصدی همراه بوده است که موجب نوسان شدید قیمت سهام شرکت های انرژی موجود در شاخص اس اند پی شده است.

    شاخص های انرژی تحت فشارهای زیادی هستند و کارشناسان فشار وارده بر صنعت بانکداری را در روزهای آینده محتمل می دانند.

    نیل دوتا، مدیر موسسه تحقیقاتی رنسانس در این خصوص بیان داشت: کاهش قیمت نفت برای اقتصاد آمریکا خبر خوبی است در حالی که این روند منفی برای سرمایه گذاری در بخش معدن، خبر بدی است.

    نوسان در بازار فلزات اساسی

    اما در بازار این کالا، قیمت آتی نفت برنت نیز با افت 0.1 درصدی به هر بشکه 65 دلار و 38 سنت رسید.

    در بازار فلزات اساسی، قیمت آلومینیوم به هر تن یک هزار و 936 دلار رسید .مس لندن نیز معادل هر تن 6 هزار و 38 دلار مبادله شد. هر تن سرب یک هزار و 930 دلار و هر تن نیکل 11 هزار و 260 دلار معامله شد. قیمت قلع نیز به هر تن 19 هزار و 292 دلار رسید و هر تن روی دو هزار و 478 دلار مبادله شد.

    اتهامات وارده به گلدمن ساکس، تهدید صنعت بانکداری آمریکا

    از سوی دیگر، پرونده صندوق سرمایه گذاری 1MDB و گلدمن ساکس هر روز سنگین تر می شود و دامنه وسیع تری پیدا می کند و تا هم اکنون 6 کشور دیگر را درگیر پرونده پولشویی کرده است.

    اتهام وارده بر شرکت تأمین سرمایه گلدمن ساکس مبنی بر اینکه در تأمین مالی صندوق 1MDB و عرضه اوراق این صندوق کلاهبرداری کرده است، موجب افت شدید قیمت سهام این شرکت تأمین سرمایه در بازار آمریکا شده است.

    افت شدید قیمت سهام گلدمن ساکس به دلیل اتهامات وارده یکی دیگر از عوامل سقوط سهام موسسات خدمات مالی و بانکی در بازار آمریکا شده است . در حالی که تحلیل گران صنعت بانکداری پیش بینی کرده اند هیچ خط پایانی را برای این سقوط پیش بینی نمی کنند.

    شاخص های جهانی زمین خوردند

    در این بین، شاخص های معاملاتی در بازارهای آسیایی با افت نسبی همراه شدند.

    شاخص اصلی بورس هنگ کنگ افت 0.5 درصدی را به ثبت رساند و شانگهای چین نیز افت 0.9 درصدی را از آن خود کرد.

    شاخص اس اند پی استرالیا 1.7 درصد منفی شد و کاسپی کره جنوبی نیز 0.3 درصد سقوط کرد. نیکی ژاپن در این بین با افت نسبی 0.1 درصدی مواجه شد. در بازارهای اروپایی نیز روند نزولی شاخص ها به ثبت رسید که موجب ثبت روند منفی 0.4 درصدی برای فوتسی لندن شد. داکس آلمان نیز 0.3 درصد کاهش را از آن خود کرد در حالی که کک فرانسه با افت 0.5 درصدی معاملات را ادامه داد.

    برچسب ها