عصر خودرو

توافق صادرکنندگان و بانک مرکزی در مورد پیمان سپاری ارزی

عصر بازار- بانک مرکزی در نظر دارد بخشنامه ای در زمینه پیمان سپاری ارزی صادر کند که رئیس کل بانک مرکزی دیروز (دوشنبه) مواد این بخشنامه را با بخش خصوصی در میان گذاشت.

توافق صادرکنندگان و بانک مرکزی در مورد پیمان سپاری ارزی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، اختلاف صادرکنندگان، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی در مورد پیمان سپاری ارزی برطرف شد و به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران قرار است بخشنامه اصلاحی آن در چند روز آینده از طرف بانک مرکزی ابلاغ شود.

    رضی میری گفت: بانک مرکزی در نظر دارد بخشنامه ای در زمینه پیمان سپاری ارزی صادر کند که رئیس کل بانک مرکزی دیروز (دوشنبه) مواد این بخشنامه را با بخش خصوصی در میان گذاشت.

    وی ادامه داد: بانک مرکزی در این زمینه پیشنهادات خود را مطرح کرد و بخش خصوصی در مورد برخی از موارد چانه زنی کرد و در نهایت به نتیجه ای رسیدیم که با توجه به شرایط موجود، هم مورد تائید ما و هم مورد تائید بانک مرکزی است.
    میری اضافه کرد: این بخشنامه قبل از ابلاغ باید به تائید شورای هماهنگی سه قوه برسد و در این صورت، ظرف سه روز آینده ابلاغ خواهد شد.
    عضو هیات نمایندگان اتاق ایران افزود: تاکنون سابقه نداشت که دولت قبل از صدور بخشنامه با بخش خصوصی گفت و گو کند؛ این اقدام بانک مرکزی و همچنین دستیابی به توافق دوجانبه میان بخش خصوصی و بانک مرکزی را به فال نیک می گیریم.
    وی در مورد مباحث مطرح شده در این نشست گفت: بخش خصوصی مانند دولت معتقد است ارز حاصل از صادرات باید به کشور بازگردد اما دولت انوع برگشت را به رسمیت نمی شناخت که در این زمینه به توافق هایی دست یافتیم.
    میری اظهار داشت: از آنجا که این توافق هنوز در سطح پیشنهاد است، به نظر می رسد بهتر است جزئیات آن اعلام نشود.
    وی به صورت کلی، در مورد نتیجه این نشست گفت: در جلسه دیروز دو طرف در مورد چگونگی بازگرداندن ارز به تفاهم رسیدند.

    برچسب ها