عصر خودرو

درآمد بین المللی راه آهن خراسان افزایش یافت

عصر بازار- مدیرکل راه آهن خراسان به افزایش ۳۲ درصدی واردات، ۲۳۲ درصدی صادرات و ۱۲۷ درصدی ترانزیت ریلی مسیر سرخس - بندرعباس در بخش فعالیت بین المللی این راه آهن اشاره و بیان کرد: بر این اساس مجموع در آمد بین المللی راه آهن خراسان امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲۸ درصد بیشتر شده است.

درآمد بین المللی راه آهن خراسان افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمدهادی ضیایی مهر افزود: طی هفت ماه گذشته راه آهن خراسان هزار و 992 میلیارد ریال درآمد کسب کرد که 90 درصد آن مربوط به فعالیتهای بین المللی این اداره کل است.
    وی گفت: علاوه بر بخش بین الملل، سهم درآمدهای داخلی راه آهن منطقه خراسان از کل درآمد آن هشت درصد و درآمدهای غیرعملیاتی دو درصد بود.
    مدیرکل راه آهن خراسان افزود: با توجه به استفاده از ظرفیتهای موجود، درآمدهای غیرعملیاتی این اداره کل نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال 13 درصد رشد داشته است.
    وی درآمدهای داخلی و بین المللی راه آهن خراسان را تنها مربوط به بخش حمل بار ذکر و بیان کرد: مواردی از جمله فروش ضایعات، اجاره اماکن و غرفه ها نیز از مصادیق درآمدهای غیرعملیاتی راه آهن هستند.
    جا به جایی بین المللی ریلی کالا بین خراسان رضوی و آسیای مرکزی انجام می شود. طی نیمه نخست امسال این میزان یک میلیون و 254 هزار تن کالای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی بود که نسبت به مدت مشابه پارسال 57 درصد افزایش یافته است.
    پارسال یک میلیون و 970 هزار تن کالا از طریق مرز ریلی سرخس با ترکمنستان و کشورهای آسیای مرکزی در سه بخش کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی مبادله شد.
    مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان از طریق راه آهن و دو مرز سرخس و اینچه برون انجام می شود. مرز سرخس به دلیل سابقه، زیرساختهای بهتر و نزدیکی به کشورهای آسیای مرکزی و مسیر ریلی بندرعباس بخش عمده ترانزیت و تجارت ریلی کالا بین ایران و آن کشورها را به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها