عصر خودرو

یک قرارداد آتی جدید زعفران در بورس فعال شد

عصر بازار- در آخرین روز معاملاتی بورس کالای ایران اولین سررسید معاملاتی قراردادهای آتی زعفران رشته ای درجه یک در بازار مشتقه این بورس فعال شد.

یک قرارداد آتی جدید زعفران در بورس فعال شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، اوایل خردادماه سال جاری بود که قرارداد آتی زعفران برای اولین بار در بورس کالای ایران راه‌اندازی شد. در آن روز قرارداد تحویل شهریورماه 1397 برای  زعفران رشته‌ای بریده ممتاز (نگین) باز شد که این سررسید تا تاریخ 20 شهریورماه 1397 قابل معامله بود.

    آنگونه که اعلام شد، اندازه هر قرارداد 100 گرم زعفران رشته‌ای بریده ممتاز (نگین) به عنوان دارایی پایه و حد نوسان قیمت روزانه زعفران در این معاملات مثبت و منفی سه درصد نسبت به قیمت تسویه روز قبل بود.

    اما در آخرین روز معاملاتی این هفته اولین سررسید معاملاتی قراردادهای آتی زعفران رشته‌ای درجه یک در بازار مشتقه بورس کالای ایران فعال شد. تا پایان معاملات نخستین روز در این سررسید بیش از 11 هزار و 900 قرارداد زعفران رشته‌ای برای تحویل در پایان آذرماه منعقد شد. ارزش معاملات آتی زعفران رشته‌ای درجه یک تحویل آذرماه به رقمی بیش از 158 میلیارد و 874 میلیون ریال رسید.

    قیمت هر گرم زعفران رشته‌ای تحویل آذرماه در حالی در اولین معامله رقم 135 هزار ریال ثبت شد که قیمت هر گرم از این محصول در بالاترین سطح به رقم 141 هزار و 500 ریال رشد کرد و در پایین‌ترین سطح  نیز قیمت آن 128 هزار و 800 ریال در هر گرم به ثبت رسید. در پایان معاملات نیز قیمت هر گرم زعفران رشته‌ای تحویل آذرماه روی قیمت 131 هزار ریال ایستاد.

    برچسب ها