عصر خودرو

علی‌رغم قیمت‌ پایین نفت

روسیه همچنان در حال رکوردزنی است

عصر بازار- روسیه رکورد دیگری در زمینه تولید نفت خام به ثبت رساند. بر اساس آمار وزارت انرژی روسیه، در حالی که تولیدکنندگان این کشور به دنبال راهی برای مقابله در برابر افت شدید قیمت نفت هستند، تولیدات نفت روسیه به بالاترین حد خود بعد از فروپاشی شوروی سابق رسید.

روسیه همچنان در حال رکوردزنی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس محاسبات بلومبرگ، تولید کل  نفت خام و میعانات گازی روسیه در ماه گذشته به 10.825 میلیون بشکه در روز رسید و رکورد قبلی خود را که در ماه نوامبر ثبت شده بود 0.4 درصد بهبود بخشید. میزان تولید سال 2015 نیز با رشد 1.4 درصدی نسبت به سال گذشته به بیش از 534 میلیون تن (در حدود 10.726 میلیون بشکه در روز) رسید.

    تولیدکنندگان نفت خام روسیه در میان نوسانات قیمتی و تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا که دسترسی آنها را به منابع مالی و تکنولوژی خارجی محدود کرده بود در حال رسیدن به رکوردهای تولید شوروی سابق هستند. شرکت‌ها در صددند تا به تولید بیشتر در برخی مناطق فرسوده در سیبری غربی روی آورند.

    میزان صادرات روسیه در سال 2015 به 5.25 میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرده است و عرضه به کشورهای خارج از اتحادیه جماهیر شوروی سابق با رشد 11 درصدی به 4.42 میلیون بشکه رسیده است.

    الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در 22 دسامبر اعلام کرده بود که دولت این کشور، که در حدود 40 درصد از درآمد بودجه خود را از طریق فروش نفت به دست می‌آورد، در سال جاری انتظار کاهش تولید را ندارد.  با این حال، اگر روسیه اقدام به افزایش مالیات روی صنعت کند ممکن است که تولید نفت این کشور در سال 2016 با کاهش مواجه شود.

    تولید گاز طبیعی در روسیه، در حالی کاهش یافت که شرکت دولتی گازپروم، بزرگترین تولیدکننده گاز طبیعی در حال تجربه رقابتی فشرده با رقبای داخلی بوده است. میزان کل تولید روسیه در سال 2015 با افتی 1 درصدی به 635 میلیارد متر مکعب  رسید که پایین‌ترین سطح آن از سال 2009 بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها