عصر خودرو

وزیر نفت مطرح کرد:

روزهای سختی در انتظار مصرف‌کنندگان نفت جهان است

عصر بازار- زنگنه گفت:میزان معافیت آمریکا برای خریداران نفت ایران، متناسب با تقاضا نیست و ماه‌های سختی برای مصرف‌کنندگان نفت پیش‌بینی می‌شود.

روزهای سختی در انتظار مصرف‌کنندگان نفت جهان است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بیژن زنگنه اظهار کرد: با وجود رجزخوانی‌های اولیه آقای ترامپ و تعدادی از تولیدکنندگان منطقه‌ای نفت، سرانجام دولت آمریکا به کمبود شدید نفت در بازار جهانی و نبود امکان حذف ایران از این بازار اعتراف کرد‌.

    وی با بیان این‌که آمریکا به دلیل کمبود جدی نفت و نبود توازن بین عرضه و تقاضا و همچنین با هدف کاهش فشار به مصرف کنندگان بزرگ، به تعدادی از کشورها امکان برداشت نفت از ایران را داده است، تصریح کرد: اما این میزان از معافیت‌ها، پاسخگوی تقاضا نبوده بنابراین باید بگویم که متاسفانه ماه‌های آینده، ماه‌های دردناکی برای مصرف‌کنندگان نفت پیش‌بینی می‌شود.

    وزیر نفت تاکید کرد: دولت آقای ترامپ در آستانه انتخابات با هماهنگی برای افزایش عرضه از محل ذخیره‌سازی‌های نفت، قیمت نفت و بنزین را به‌‌صورت مصنوعی پایین آورده است و به‌طور طبیعی در ماه‌های آینده، روند قیمت‌ها افزایشی خواهد بود.

    وزارت خزانه داری آمریکا همزمان با آغاز تحریم‌های ضدایرانی، به هشت کشور از جمله کره‌جنوبی، ژاپن، ایتالیا اجازه داده است همچنان به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

    برچسب ها