عصر خودرو

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران:

تعیین کارمزد یک درصدی برای صادرات به عراق و افغانستان

عصر بازار- سیدعلی اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که امسال تراز تجاری ما پنج میلیارد دلار مثبت شود که این امر بیشتر به سبب اعمال تحریم‌ها، بالا رفتن قیمت ارز و در نتیجه آ‌ن کاهش واردات است.

تعیین کارمزد یک درصدی برای صادرات به عراق و افغانستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، در نشست خبری سیدکمال سیدعلی، مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران، وی با اشاره به آغاز تحریم‌های آمریکا گفت: با آغاز تحریم‌ها صندوق مانند یک سپر دفاعی برای صادرکنندگان عمل خواهد کرد و ریسک آنها را پوشش خواهد داد. هر چند هشت کشور در زمینه نفت و نقل و انتقالات بانکی از این تحریم‌ها معاف هستند اما صندوق نیز می‌تواند بخش زیادی در پوشش ریسک صادرکنندگان داشته باشد ما محصولات دیگری همچون خشکبار و پتروشیمی نیز صادر می‌کنیم که صندوق ضمانت صادرات می‌تواند به نحو شایسته‌ای این ریسک را پوشش دهد.

    سیدعلی افزود: تامین مالی و پوشش ریسک دو دغدغه اصلی صادرکنندگان است و صندوق‌های ضمانت صادرات در دنیا این وظیفه را دارند که این موارد را پوشش دهند.

    وی با اشاره به تراز تجاری کشور در سال جاری گفت: پیش‌بینی ما این است که امسال تراز تجاری ما پنج میلیارد دلار مثبت شود که این امر بیشتر به سبب اعمال تحریم‌ها، بالا رفتن قیمت ارز و در نتیجه آ‌ن کاهش واردات است.

    وی تصریح کرد: جنگ اقتصادی ابزارهای خود را دارد و ما باید با استفاده از همین ابزارها فعالین اقتصادی خود را حمایت کنیم. صندوق می‌تواند یکی از این ابزارها باشد که ریسک صادرات را کاهش می‌دهد. امروز دولت کارمزد خوبی برای صادرات به عراق و افغانستان که دو بازار اصلی ما هستند معین کرده و به طور کلی برای هر کدام از این کشورها یک درصد کارمزد تعیین شده است که رقم بسیار خوبی است.

    ادامه دارد...

    برچسب ها