عصر خودرو

موضع ترکیه درباره احتمال دریافت معافیت از تحریم‌ها

عصر بازار- روحسار پکجان، وزیر بازرگانی ترکیه اظهار کرد ترکیه علامت‌های اولیه را دریافت کرده که در میان هشت کشوری خواهد بود که از تحریم‌های آمریکا علیه ایران معافیت می‌گیرند.

موضع ترکیه درباره احتمال دریافت معافیت از تحریم‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، ترکیه برای تامین نیازهای انرژی خود به واردات نفت ایران به شدت متکی است و ایران به دلیل همجواری، کیفیت نفت و قیمت مناسب آن، یکی از منابع اصلی نفت ترکیه است.

    پکجان به خبرنگاران در ترکیه گفت: اطلاعات اولیه حاکی از آن است که ترکیه جزء یکی از هشت کشوری خواهد بود که معافیت دریافت می‌کنند اما ما هنوز مطمئن نیستیم. این مسئله روز دوشنبه معلوم می‌شود.

    بر اساس گزارش رویترز، یک منبع صنعتی آگاه ماه گذشته گفته بود ترکیه تلاش‌هایی برای کاهش خرید نفت ایران در آستانه تحریم‌های آمریکا انجام داده اما ترجیح می‌دهد واردات نفت ایران را حفظ کند.

    طبق آمار کشتیرانی و رهگیری نفتکش‌ها، ترکیه حدود 97 هزار بشکه در روز نفت ایران را در اوت و 133 هزار بشکه در روز در سپتامبر در مقایسه با بیش از 240 هزار بشکه در روز در آوریل وارد کرد و در دو هفته نخست اکتبر ترکیه سه محموله یک میلیون بشکه‌ای نفت ایران را خریداری کرده که معادل حدود 97 هزار بشکه در روز است.

    برچسب ها