عصر خودرو

علیرضا عسگری مارانی عنوان کرد:

بازار سرمایه کلید حل مشکلات اقتصادی

عصر بازار- یک کارشناس بورس با بیان اینکه بازار سرمایه توان جذب نقدینگی را دارد، گفت: جذب نقدینگی در بورس مستلزم آن است که دولت از قیمت گذاری دستوری حذر کند.

بازار سرمایه کلید حل مشکلات اقتصادی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، علیرضا عسگری مارانی گفت: بازار سرمایه طی سال جاری با رشد شاخص حجم معاملات رو به رو بوده که این موضوع نشان از جذب نقدینگی به سمت این بازار دارد، بازاری که می تواند کلید حل مشکلات اقتصادی دولت به شمار آید؛ به نحوی که این بازار تلاش می‌کند تا نقدینگی های سرگردان و خارج شده از سایر بازارهای موازی را، به سمت خود جذب کند؛ البته این جذب نقدینگی راهکارهایی دارد که باید به آن عمل شود.

    وی در خصوص وضعیت فعلی بازار سرمایه و رشد آن افزود: رشد بازار سرمایه از یک قانون تبعیت می‌کند که این قانون، عرضه و تقاضا است، آنچه به عنوان نوسان در بازار سرمایه دیده می شود تنها به یک دلیل است و آن هم به ابهام در قیمت گذاری ها و سایر متغیرهای کلان اقتصادی مربوط است.

    عسگری مارانی ادامه داد: اگر ما در شاخص های کلان اقتصادی خود شفافیت داشته باشیم، بازار سرمایه می تواند رشد کند و توسعه یابد. بسیاری از متغیرهای کلان اقتصادی همچون نرخ ارز هنوز مبهم است و این ابهام به بازار سرمایه هم رسیده به گونه ای که نوساناتی را در این بازار شاهد هستیم.

    وی افزود: اگر بخواهیم توجه به سمت بازار سرمایه بیشتر شود و نقدینگی به سمت این بازار برود باید عوامل تاثیر گذار بر آن را مورد بررسی قرار دهیم و دولت نیز باید اولویت های خود را در خصوص بازار سرمایه اعلام کند.

    به اعتقاد این کارشناس بازار سرمایه، اگر بنا به گفته های مسئولین، بازار سرمایه جزو اولویت های نخست این دولت قرار دارد، باید این موضوع  را در سیاست ها و سایر بسته های تشویقی خود را نشان دهد.

    عسگری مارانی خاطر نشان کرد: ابزارهای زیادی در بازار سرمایه از جمله بازار سهام و بورس کالا وجود دارد که می تواند موجب جذب نقدینگی به سمت این بازار شود، اگر ابزارهای مالی را مورد استفاده قرار دهیم و به توسعه آن ها اقدام کنیم، هیجان بازار می خوابد و ما شاهد جذب نقدینگی های سرگردان در بازار خواهیم بود. نقدینگی هایی که با هدف توسعه بازار خواهد بود و نه صرفا نوسان گیری.

    وی تاکید کرد: دولت باید از دستوری کردن قیمت ها و اجبار در قیمت گذاری دوری کند، در این صورت است که شرکت ها برای سودآوری و توسعه تلاش می کنند، پس از آن، شاهد ثبات در بازار سرمایه به دلیل ثبات در سودآوری و دوری از ابهام قیمت گذاری بنگاه های تولیدی خواهیم بود و در نهایت نقدینگی ها به سمت این بازار جذب می شود.

    عسگری مارانی خاطر نشان کرد: اولویت دولت برای گذر از این دوران اقتصادی هنوز مشخص نیست و اگر بازار سرمایه در اولویت قرار دارد باید از طریق سیاست ها و ابزارهای مورد نظر این اولویت مشخص شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو