عصر خودرو

مدیر عامل بورس انرژی:

برق آبی‌ها در بورس انرژی از امروز مجاز به عرضه شدند

عصر بازار- مدیر عامل بورس انرژی گفت: نیروگاه‌های برق‎آبی سد دز، سد کرخه، سد مارون، سد شهید عباسپور، سد مسجد سلیمان و سد کارون ۳ در پی هماهنگی با وزارت نیرو از امروز مجاز به عرضه برق در بورس انرژی ایران شدند.

برق آبی‌ها در بورس انرژی از امروز مجاز به عرضه شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سید علی حسینی از مجاز شدن عرضه برق نیروگاه های برق آبی از روز جاری خبر داد و گفت: طبق هماهنگی‎ صورت‌گرفته با وزارت نیرو، نیروگاه ‏های برق‎آبی متعلق به سازمان آب و برق خوزستان شامل نیروگاه‎های سد دز، سد کرخه، سد مارون، سد شهید عباسپور، سد مسجد سلیمان و سد کارون 3 مجاز به عرضه در بورس انرژی ایران شده‌اند و از امروز برای نمادهای تحویلی از بهمن 94 به بعد، امکان عرضه و معامله خواهند داشت.

    مدیر عامل بورس انرژی در ادامه از برنامه‌های عرضه این بازار در روز جاری سخن گفت و افزود: در بازار فیزیکی بورس انرژی، کالاهای آیزوریسایکل پالایش نفت تهران، حلال 400، 402، 406، 410 و آیزوریسایکل پالایش نفت اصفهان، حلال 402، 404، آیزوفید و آیزوریسایکل پالایش نفت تبریز و بنزول واحد کک‌سازی و پالایش قطران زرند در رینگ داخلی و گاز مایع خام پالایش گاز ایلام، نفت کوره 380 سانتی استوکس شرکت ملی نفت ایران و نفت‌گاز (گازوئیل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقاصد مختلف عرضه خواهند شد که عرضه‌های نفت‌گاز به مقصد پاکستان از مبادی چابهار و زاهدان، به مقصد اقلیم کردستان عراق از مبادی ساری و تبریز و به مقصد افغانستان از مبادی ساری، مشهد و اصفهان صورت خواهد پذیرفت.

    وی به معاملات دیروز بورس انرژی نیز اشاره کرد و افزود: دیروز در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای متانول پتروشیمی زاگرس، نفتای سبک پالایش نفت تهران، پروپیلن پالایش نفت شازند و حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی و گاز مایع پالایش نفت آبادان و حلال 402 پالایش نفت اصفهان در رینگ بین‌الملل مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته بر روی این کالاها و عرضه‌های مازاد معادل 12،090 تن به ارزشی قریب به 97 میلیارد و 500 میلیون ریال بود.

    همچنین معاملات گاز مایع پالایش نفت آبادان در رینگ بین‌الملل با ارزشی قریب به 55 میلیارد ریال و حجمی معادل 7 هزار تن، بیشترین سهم را از حیث ارزش و حجم در کل معاملات دیروز بازار فیزیکی بورس انرژی ایران از آن خود کرد.

    بر اساس این گزارش، دیروز در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه نیز 5,504 قرارداد در قالب 67 معامله و معادل 114،956 مگاوات ساعت به ارزشی بیش از 40 میلیارد ریال معامله شد و در مجموع ارزش کل معاملات بورس انرژی ایران در این روز  به 141 میلیارد و 723 میلیون رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها