عصر خودرو

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی :

ارزآوری صادرات زعفران ۳۰۰ میلیون دلار است

عصر بازار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون ارزآوری صادرات زعفران ۳۰۰ میلیون دلار است.

ارزآوری صادرات زعفران ۳۰۰ میلیون دلار است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، محمد شریعتمداری ظهر امروز در جریان بازدید از یک شرکت تولید و بسته بندی زعفران در شهرک صنعتی توس مشهد اظهار داشت: اقتصاد ایران توانا است و نباید خود را کوچک بشماریم. چپ کردن اقتصاد ایران نوبل می‌خواهد. فشار و مشکلات وجود دارد و درآمدهای نفتی کم شده اما در کنار آن فرصت بروز توانایی‌ها هم ایجاد شده است.

    وی با اشاره به اینکه فشار نظام سلطه حداکثر شش ماه است، گفت: بعد از آن مجدد اقتصاد ایران حرکت خود را آغاز و برای عبور از شرایطی که دشمن برای کشور ایجاد کرده احتیاج به یکپارچگی در همه صفوف دولتی، خصوصی، قوا و جناح‌ها داریم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه خاطرنشان کرد: به منظور حفظ و ثبات اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید باید شرایط مناسب را برای کارآفرینان و تولیدکنندگان ایجاد نمود بطوری که کارگران قراردادی به کارگران مستمر و دائمی تبدیل شده و کار و تولید محقق شود.

    وی با بیان اینکه هم اکنون ارزآوری صادرات زعفران 300 میلیون دلار است، گفت: می‌توان با "طرح تولید مبتنی بر قرارداد" این میزان را به یک میلیارد و 200 میلیون دلار افزایش داد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هدف طرح تولید مبتنی بر قرارداد تولید مبتنی بر قرارداد، برقراری ارتباط و اتصال پایدار بین بنگاه‌های خرد و کوچک محلی و بنگاه‌های بزرگ صادراتی تحت قرارداد همراه با انتقال دانش فنی و استانداردها، تامین مالی و ارائه تسهیلات به موقع و با هزینه کمتر برای متقاضیان است.

    وی افزود: با توجه به الزامات و ماهیت مدل تولیدی این طرح و در راستای توسعه زنجیره ارزش و با هدف حداکثرسازی ارزش افزوده، شرکت‌های مجری "طرح تولید مبتنی بر قرارداد" باید تولیدی یا تولیدی صادراتی باشند و الزاما فرآیندهای ارزش افزای مالی و اشتغالی بر روی محصول انجام دهند. این طرح کشاورز را نیز از دغدغه تامین هزینه و کارآفرین را از دغدغه تامین مواد اولیه نجات می‌دهد.

    شریعتمداری ادامه داد: هم اکنون نظام بانکی از تامین مالی فعالیت‌های خرد عاجز است و بانکها در این زمینه باید فعالتر عمل کنند تا مشکلات رفع شود.

    وی در ادامه به صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی نیز اشاره و بیان کرد: باید منافع بلندمدت صندوق‌ها را در نظر گرفت. اگر یک واحد تولیدی بخاطر مسائل بیمه ای جریمه و کارگران بیکار شوند به مراتب ضرر آن برای صندوق تامین اجتماعی بیش از فایده است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید زیان ناشی از به هم خوردن قراردادها و عدم ایجاد اشتغال را در یک کفه ترازو و منفعت از محل ایجاد درآمد برای صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی را در کفه دیگر ترازو بگذاریم و بسنجیم که منفعت روزمره کوتاه مدت بهتر است یا منفعت بلندمدت.

    برچسب ها