عصر خودرو

ربیعی مطرح کرد؛

اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد از محل سود شرکت‌های تابعه به بازنشستگان کشوری

عصر بازار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر انجام اصلاحات در صندوق بیمه تامین اجتماعی، از اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سود شرکت‌های تابعه صندوق کشوری به بازنشستگان در سال جاری خبر داد.

اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد از محل سود شرکت‌های تابعه به بازنشستگان کشوری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت، علی ربیعی در توضیح ایجاد تغییرات در صندوق بیمه تامین اجتماعی در برنامه ششم توسعه، گفت: صندوق‌های بیمه‌ای از جمله صندوق تامین اجتماعی نیازمند اصلاحات ساختاری، پارامتریک و اصلاح پرداخت بدهی صندوق‌ها است، در واقع با اصلاح موارد مذکور قدرت ادامه حیات صندوق ها افزایش می‌یابد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح اصلاح ساختاری صندوق‌های بیمه‌ای، افزود: با اصلاحات ساختاری، صندوق‌ها به لحاظ مدیریت و کارآمدی منابع و اختصاص سهم بیشتر از سود سرمایه‌گذاری به بخش بازنشستگی اصلاح می‌شوند.

    اختصاص هزار و 500 میلیارد سود شرکت‌های تابعه صندوق کشوری به بازنشستگان

    وی با بیان اینکه در حال حاضر سهم شرکت‌های سرمایه گذار تامین اجتماعی در حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تاثیرگذار است، گفت: از مجموعه سود شرکت‌های صندوق بازنشستگی کشوری نیز در سال 1394 ، هزار و 500 میلیارد تومان به حقوق بازنشستگان اختصاص داده شده که در حقیقت این میزان در سال های آتی باید افزایش یابد.

    ربیعی در خصوص اصلاحات پارامتریک، گفت:اصلاحات پارامتریک در تمام دنیا صورت می‌گیرد لذا تغییرات در سن و طول بازنشستگی و تغییر در میزان دریافتی بازنشستگی را شامل می‌شود.

    وی یادآور شد: ما به دنبال اتخاذ راهی هستیم تا افرادی که پول بیشتر جهت بیمه به صندوق‌ها می‌دهند، بازنشستگی تکمیلی نیز بگیرند، البته تدابیری اندیشیده شده تا افرادی هم که پول کمتری در صندوق دارند، بتوانند بیمه شوند اما سطح بازنشستگی آنها کاهش پیدا کند.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حقیقت برای ادامه حیات صندوق‌ها لازم است تا چاره‌ای برای پرداخت بدهی صندوق‌های بیمه‌گر اندیشیده شود.

    بر اساس این گزارش، محمدحسن زدا معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر وضعیت تامین اجتماعی ازلحاظ درآمد و مصارف بحرانی است و دیر یا زود باید اصلاحات پارامتریک مانند افزایش سن و سنوات بازنشستگی انجام شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها