عصر خودرو

خرید نفت چین از ایران ۳۴ درصد کاهش یافت

عصر بازار- میزان واردات نفت چین از ایران در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل به شدت کاهش یافته است.

خرید نفت چین از ایران ۳۴ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، میزان واردات نفت چین از ایران در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل به شدت کاهش یافته است و این نشان می دهد که در آستانه آغاز تحریم نفتی ایران، پکن خرید نفت از تهران را محدود ساخته است.

    آمارهای اداره کل گمرک چین نشان می دهد که این کشور در ماه سپتامبر، 2.13 میلیون تن، معادل 518 هزار و 300 بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده که 34 درصد نسبت به 3.22 میلیون تن سپتامبر سال گذشته کاهش نشان می دهد.

    گمرک چین در یک اقدام غیرمنتظره آمارهای ماهانه صادرات و واردات خود و مبدا و مقصد آنها را بر روی سایت اینترنتی اش منتشر کرده است.

    اداره گمرک چین قبلا این آمار را در قبال دریافت وجه ارائه می کرد، اما فعالیت بخش ارائه پولی آمار واردات و صادرات این اداره در ماه آوریل متوقف شده بود.

    این آمارها حاکی است، خرید نفت چین از ایران در ماه سپتامبر نسبت به 3.28 میلیون تن (798 هزار و 423 بشکه در روز) ماه اوت نیز کاهش قابل توجهی داشته است.

    بانک کونلون چین، اصلی ترین بانک تسهیل کننده تراکنش ها با ایران نیز تحت فشار تحریم ها قرار است تسویه معاملات با ایران را متوقف سازد.

    در طی 9 ماهه نخست سال جاری میلادی، واردات نفت چین از ایران 24.49 میلیون تن بوده که همچنان 4 درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته است.

    این گزارش همچنین حاکی است، با وجود تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین، همزمان با کاهش خرید نفت از ایران، صادرات نفت آمریکا به چین در ماه سپتامبر رشد داشته است. خرید نفت چین از آمریکا در ماه سپتامبر به 1.04 میلیون تن، عادل 253 هزار بشکه در روز رسیده، در حالی که این رقم یک سال پیش 495 هزار و 551 بشکه در روز بود.

    برچسب ها