عصر خودرو

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی ماهیان سردآبی کشور خبر داد:

ارز دولتی خوراک ماهی قزل آلا حذف شد

عصر بازار- مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی ماهیان سردآبی کشور گفت: در حال حاضر پرورشدهنگان ماهی قزل آلا خوراک آغازین، خوراک مولد و پودر ماهی را با ارز آزاد تامین می‌کنند که هزینه تولید را ۳ برابر افزایش داده است.

ارز دولتی خوراک ماهی قزل آلا حذف شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، آرش نبی‌زاده با بیان اینکه با حذف خوراک های ضروری پرورش ماهی قزل آلا از گروه یک کالایی به زودی شاهد حذف این محصول از سفر مردم خواهیم بود، اظهار کرد: هر چند تخم چشم زده این نوع ماهی همچنان از ارز دولتی برخوردار است اما افزایش قیمت خوراک هزینه تولید آن را به شکل چشمگیری افزایش داده است.

    وی ادامه داد: حذف خوراک آبزیان از گروه یک کالایی درحالی است که بخش دام و طیور از ارز و حمایت های دولتی برخوردار است.

    نبی‌زاده با تاکید بر اینکه عدم حمایت دولت از پرورش ماهی قزل آلا توان رقابت در بازار پروتئین را از ما گرفته است، افزود: افزایش هزینه تولید تعطیلی واحدهای پرورشی را نیز به دنبال خواهد داشت.

    به گفته وی، اگر دولت برای تنظیم بازار نهاده های مورد نیاز پرورش ماهی قزل آلا تنها 10 میلیون دلار در اختیار صنعت قرار دهد می تواند نجات بخش آینده این صنعت باشد.

    مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های کشاورزی ماهیان سردآبی کشور میزان نیاز سالانه صنعت پرورش ماهی قزل آلا به خوراک آغازین و مولد را 2000 تن و پودر ماهی را 5 تا 7 هزارتن برای تنظیم بازارعنوان کرد.

    نبی‌زاده در پایان با اشاره به اهمیت مصرف آبزیان در سلامت جامعه یادآور شد: حذف این منبع پروتئینی از سفر مردم هزینه سنگینی را برای سلامت و اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت.

    برچسب ها