عصر خودرو

یونس ژائله رییس هیات مدیره گروه صنایع غذایی «شیرین عسل»:

۳۵ درصد ظرفیت تولید گروه شیرین عسل معطل نبود کارتن است

عصر بازار- ظرفیت تولیدات گروه صنایع غذایی شیرین عسل در دو ماهه اخیر ۳۵ درصد کاهش داشته است.

۳۵ درصد ظرفیت تولید گروه شیرین عسل معطل نبود کارتن است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فود پرس، یونس ژائله  سعدآباد بنیانگذار و رییس هیات مدیره گروه صنایع غذایی «شیرین عسل» در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو ضمن اعلام مطلب فوق افزود: در شهریور ماه گذشته و طبق آمار مهرماه امسال، 35 درصد کاهش تولید در مجموعه را مشاهده کرده ایم دلیل آن هم عدم تامین کارتن بوده است زیرا تولید کننده کارتن کاغذ مورد نیازش را  با ارز 4 هزارو دویست تومان تهیه می کند و بعد از آن تولیداتش را صادر می کند و بازار داخل بی نصیب می ماند. این ماجرا در بحث پتروشیمی وکالاهای مصرفی مانند رب هم وجود دارد این یعنی ما سیستم مریضی داریم.

    وی تصریح کرد:حال صادرات ما کمی خوب است زیرا با نوسانات و افزایش نرخ ارز فرصتی فراهم آمده تا صادرکنندگان ما بتوانند محصولاتشان را به روش رقابتی، با نرخی پایین تر از محصولات مشابه خارجی عرضه کنند البته این شرایط دائمی نخواهد بود و بازار داخلی بزودی بروز رسانی می شود.

    ژائله ادامه داد: در شرایط کنونی با افزایش فاصله قیمتی میان ارز نیما و ارز آزاد دیگر برای صادر کننده انگیزه ای وجود ندارد که ارز حاصله از صادراتش را وارد بازار داخلی کند.

    رییس هیات مدیره گروه صنایع غذایی «شیرین عسل» در خصوص وضعیت بازارهای صادراتی گفت: ما پتانسیل صادراتی خوبی به آفریقا داریم اما در 52 کشور این قاره صادراتی از ایران ثبت نمی شود زیرا شبکه لجستیکی موثر و خاصی در آفریقا ایجاد نکرده ایم و مشاهده می شود کشتی ها و بارکشها در دریا آب می خورند و می گویند سوختی برای حمل و نقل نداریم.

    او از عدم فعالیت بخش های بازرگانی سفارتخانه های ایران در دیگر کشورها گفت افزود: امروزه رقابت در اقتصاد آسان نیست و این امر مستلزم ایجاد شبکه های ارتباطی منظم و منسجمی است.

    ژائله در بخش دیگری از صحبتهای خود از سنتی بودن اتاق بازرگانی گفت و افزود: این اتاق ها می توانند نقش مهمی در صادرات کشور داشته باشند اما هیچ اقدامی نمی کنند.

    برچسب ها