عصر خودرو

صادرات ال‌پی‌جی ایران در ماه اکتبر کاهش یافت

عصر بازار- منابع کشتیرانی اعلام کردند محموله‌های بارگیری شده یا در حال بارگیری ال‌پی‌جی ایران در ماه اکتبر برای دومین ماه کاهش یافته و تاکنون به ۲۷۹ هزار ۴۰۰ تن رسیده است.

صادرات ال‌پی‌جی ایران در ماه اکتبر کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، منابع کشتیرانی اعلام کردند محموله‌های بارگیری شده یا در حال بارگیری ال‌پی‌جی ایران در ماه اکتبر برای دومین ماه کاهش یافته و تاکنون به 279 هزار 400  تن رسیده است.

    این درحالی است که منابع می‌گویند انتظار می‌رود  2 یا 3 محموله بیشتر در این ماه خریداری شود و احتمالا در مجموع 411 هزار  تن ال پی جی از ایران صادر خواهد شد که همچنان کمتر از 524 هزار تن در ماه سپتامبر است.

    بارگیری در ماه آگوست برابر با 568 هزار تن، بالاترین میزان از زمان تحریم‌های قبلی بود.

    به گفته منابع آگاه، درحالی‌که کاهش در ماه‌های اخیر حاشیه‌ای بوده است، اعمال مجدد تحریم‌های ایران در  نوامبر تاثیر چشمگیرتری بر خرید ال پی جی ایران در ماه آینده خواهد داشت.

    خریدهای ماه اکتبر تاکنون برای مقصد چین، تایلند و هند برنامه‌ریزی شده است و برای نخستین بار در 10 ماه گذشته، میزان صادرات ایران را به 4.232 میلیون تن رسانده است.

    با توجه به صادرات فراوان محموله‌های ایران در ماه‌های آگوست و اکتبر به همراه بارگیری‌ها از تولیدکنندگان غرب آسیا نظیر آرامکوی عربستان، قطر و امارات بعلاوه محموله‌های لحظه‌ای، انتظار می‌رود کمبود ناشی از تحریم‌ها سبک‌تر شود.

    این شرایط در میان جنگ تجاری چین و آمریکا رخ داده که ال‌پی‌جی آمریکا را از بازار چین جمع کرده و به دیگر خریداران در آسیا سوق داده است.

    برچسب ها