عصر خودرو

قطار عرضه اولیه فرابورس به ایستگاه هشتم رسید

احتمال عرضه اولیه سهام «شتوکا» در این هفته

عصر بازار- با عرضه اولیه سهام شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان در هفته جاری قطار عرضه های اولیه فرابورس از ابتدای امسال تا کنون به هشمین ایستگاه می رسد.

احتمال عرضه اولیه سهام «شتوکا» در این هفته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، خبرهای دریافتی حاکی از آماده شدن فرابورس برای هشتمین عرضه اولیه سهام جدید در این بازار حکایت دارد.

    بر اساس این گزارش شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان که به طور غیر مستقیم از لحاظ سهامداری به شرکت فولاد مبارکه و به مجموعه توکا فولاد تعلق دارد، خود را آماده می کند تا به عنوان هشتمین عرضه اولیه امسال فرابورس تا 20 درصد از سهام آن در بازار اول روی میز فروش گذاشته شود.

    اصلی ترین سهامداران «شتوکا» شرکت های توکا تولید اسپادان با 40.8 درصد ، آتیه فولاد نقش جهان با 33.8 درصد و  راهبران فولاد اصفهان با 19.44 درصد هستند.

    راهبران فولاد اصفهان در حالی نسبت تعهد عرضه اولیه 10 درصدی سهام «شتوکا» را پذیرفته که شرکت های توکا تولید سپاهان و آیته فولاد نقش جهان هر یک نسبت به عرضه 5 درصدی سهام این شرکت در روز عرضه اولیه متعهد شده اند.

    شش ماه پس از عرضه اولیه و کشف قیمت سهام «شتوکا»  نیز شرکت های مذکور به ترتیب 6.4 درصد،1.6 درصد و 2 درصد از سهام این شرکت را به تدریج در بازار عرضه خواهند کرد.

    حسابرس این شرکت در گزارش حسابرسی شده عملکرد شش ماهه امسال آن آورده که  در سود خالص سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1394 بر اساس عملکرد واقعی شش ماهه به مبلغ 20 میلیارد و 525 میلیون ریال (سود هر سهم 293 ریال) پیش بینی شده است.

    سود تحقق یافته در دوره میانی شش ماهه منتهی به 31 شهریورماه 1394 بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده به مبلغ 8 میلیارد و 259 میلیون ریال (سود هر سهم 118 ریال) معادل 40 درصد مبلغ پیش بینی شده است.

    تعدیل صورت گرفته عمدتاً به دلیل کاهش حجم و نرخ فروش محصولات نسبت به بودجه ارایه شده اولیه صورت گرفته است.

    به گزارش شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان با سرمایه 7 میلیارد تومانی سود هر سهم پس از کسر مالیات خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه امسال به طور خالص مبلغ 293 ریال پیش بینی کرده و این در حالی است که « شتوکا» در عملکرد شش ماهه حسابرسی شده امسال خود  توانسته با تحقق سود 118 ریالی تا 40 درصد از این مبلغ را پوشش دهد.

    در آستانه عرضه اولیه سهام این شرکت کوچک که گفته می شود در روز سه شنبه این هفته صورت خواهد گرفت، معارفه این سهم بعد از ظهر فردا یکشنبه در تهران برگزار خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها