عصر خودرو

اسپانیا از شرکت های اینترنتی مالیات می گیرد

عصر بازار- دولت سوسیالیست اسپانیا قصد دارد مالیات جدیدی را بر شرکت های اینترنتی وضع کند و همچنین از تراکنش های مالی آنها مالیات بگیرد.

اسپانیا از شرکت های اینترنتی مالیات می گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، هدف از دریافت این مالیات دستیابی به منابع مالی جدید به منظور پرداخت حقوق های بازنشستگان و همین طور ارائه خدمات عمومی است.

    این مالیات جدید، مالیات افزوده خدمات دیجیتال نام دارد و شرکت های اینترنتی فعال در اسپانیا که سالانه در سراسر جهان بیش از 750 میلیون یورو و در اسپانیا بیش از 3 میلیون یورو درآمد داشته باشند، موظف به پرداخت آن خواهند بود.

    به گفته وزیر دارایی اسپانیا شرکت های امریکایی مانند گوگل، فیس بوک و آمازون که در اسپانیا نمایندگی داشته و خدمات خود را در این کشور ارائه می کنند هم باید از این پس به دولت مالیات بپردازند.

    این اقدام بخشی از تلاش های دولت اسپانیا به منظور مدرن سازی قوانین مالیاتی خود در قرن بیست و یکم لقب گرفته است تا بنیادهای عادلانه تری برای جامعه ایجاد شود. البته اسپانیا تنها کشوری نیست که چنین برنامه ریزی هایی را در دستور کار خود قرار داده و ایده مالیات بر شرکت های اینترنتی احتمالا توسط کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا هم پیگیری خواهد شد. دولت اسپانیا معتقد است از این طریق می تواند 800 میلیون یورو درامد کسب کند.

    برچسب ها