عصر خودرو

خیز هند برای پر کردن جای خالی کالاهای چینی در بازار آمریکا

عصر بازار- هند قصد دارد با استفاده از جنگ تجاری بین آمریکا و چین صادرات خود به آمریکا را به میزان ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

خیز هند برای پر کردن جای خالی کالاهای چینی در بازار آمریکا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ،هند قصد دارد روی جنگ تجاری بین آمریکا و چین سرمایه گذاری کند و تا حالا هم لیستی از 180 محصول تهیه کرده که شرکت هایش می توانند به آمریکا صادر کنند. این صادرات جایگزین 10 میلیارد دلار کالای چینی است که هدف وضع عوارض آمریکا قرار گرفته اند .

    یک منبع وزارت اقتصاد طی گزارشی اعلام کرد پس از این که ماه گذشته واشنگتن عوارض را بر 200 میلیارد دلار واردات چین افزایش داد، دهلی لیستی از 180 محصول را تهیه کرد که امیدوار است بتواند به آمریکا بفروشد. کالاهای چینی هدف عوارض آمریکا 6000 مورد را در بر می گیرند .

    طبق این گزارش، شرکتهای هندی می توانند جای خالی 8 تا 10 میلیارد دلار از کالاهای چینی را در بازار آمریکا پرکنند. فهرست این کالاها شامل قطعات اتومبیل تا مواد شیمیایی می‌شود.

    یکی از این منابع گفت:« می توان 2 تا 3 میلیارد دلار صادر کرد. بستگی دارد شرکت‌های هندی چقدر سریع و کارآمد عمل کنند» .

    ولی در حالی که این ایده در تئوری خوب به نظر می رسد، آمریکا با توجه به 27 میلیارد دلار کسری که با نهمین شریک تجاری بزرگ خود در سال گذشته میلادی داشته، احتمالاً تمایلی به این پیشنهاد هند نشان ندهد. اولین چیزی که باعث این جنگ تجاری بین آمریکا و چین شد کسری ناعادلانه تجاری در معامله با چین بود که به 375 میلیارد دلار در سال 2017 رسید.

    دونالد ترامپ با سیاست «اول آمریکا»ی خود که بر کل تجارت و سیاست آمریکا تسلط دارد، به هند یادآوری کرد عوارض واردات را پایین بیاورد تا از امتیاز معامله با آمریکا برخوردار شود .

    هند و آمریکا پس از وضع عوارض جدید بر استیل و آلومینیوم که بیش از همه به دهلی ضربه زد، از ماه ژوئن سعی می کنند در مورد شرایط مطلوب تجاری مذاکره کنند. درحالیکه هند تهدید کرده بود عوارض را بر 29 محصول آمریکا با ارزش 10.6 میلیارد دلار در اوایل ماه اوت بالا می‌برد، دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند در اجرای آن تعلل کرد و منتظر نتیجه مذاکرات دو جانبه است. اگر مذاکرات تجاری شکست بخورد افزایش عوارض هند در اوایل نوامبر اجرایی می‌شود .

    دورنمای افزایش فروش هند به آمریکا پس از خرید سیستم های S400 از روسیه کمرنگ شده است. پس از امضای این معامله 5.4 میلیارد دلاری در اوایل ماه جاری میلادی، ترامپ قول داد زودتر از آنچه فکر می‌کنند تلافی کند .
     

    برچسب ها