عصر خودرو

تحلیلگر بازار سهام آمریکا:

شاخص اس اند پی شاهد روزهای سختی خواهد بود

عصر بازار- شاخص اس اند پی، بدترین عملکرد ماهانه خود را نسبت به سه سال اخیر به ثبت رساند.

شاخص اس اند پی شاهد روزهای سختی خواهد بود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، جیم پولسن، مدیر استراتژی سرمایه گذاری گروه مالی لوتهود در این خصوص اشاره داشت: بدترین عملکرد ماهانه شاخص اس اند پی در آمریکا در سه سال اخیر در حالی به ثبت رسید که پیش بینی می شود بازار این کشور باید در انتظار روزهای بدتر از این نیز باشد.

    وی در مصاحبه ای با سی ان بی سی اعلام داشت: بزرگترین اصلاح قیمتی را در آینده خیلی نزدیک در بازار سهام آمریکا خواهیم داشت که موجب افت چشمگیر قیمت سهام شرکت های بزرگ در این کشور می شود. اصلاح 15 درصدی قیمت سهام در واقع نخستین پله برای آزمون سرمایه گذاران در خصوص اعتماد به بازار خواهد بود که در صورت بروز رفتار هیجانی سهامداران، ریزش ها ادامه خواهد داشت.

    شاخص اس اند پی 500 که در واقع سهام 500 شرکت برتر را ارزیابی می کند در سه ماه اخیر، با افت 6 درصدی نسبت به روزهای اوج خود در ماه سپتامبر روبرو شده است. در حالی که هنوز با اصلاح قیمتی خود 10 درصد فاصله دارد .

    وی در این خصوص ادامه داد: اصلاح قیمت ها یکی از الزامات بازار در شرایط کنونی است تا بتوان از این طریق از رشد بی وقفه و بدون دلیل بازار جلوگیری کرد.

    اقتصاددانان پیش بینی کردند که رشد اقتصادی آمریکا تا پایان سال 2018 میلادی به 2.9 درصد برسد و در سال 2019 رشد اقتصادی 2.5 درصد شود.

    شاخص اس اند پی 500، عملکرد شرکت های فعال در بازار سرمایه را بررسی می کند. بازار سهام در واقع ارزش کل سهامی را که یک شرکت منتشر کرده است را در بر می گیرد و این شاخص 80 درصد از ارزش بازار سهام را شامل می شود.

    برای گزینش در این فهرست لزوما فقط شرکت های آمریکایی با حداقل 5.3 میلیارد دلار ارزش بازار واجدالشرایط هستند. حداقل 50 درصد از سهام این شرکت ها باید شناور و در دسترس عموم باشد، قیمت سهام حداقل باید به ازای هر سهم یک دلار باشد و در چهار دوره متوالی از سال مالی سودآوری داشته باشد.

    شرکت های سرمایه گذاری (REIT)  و شرکت های توسعه کسب و کار نیز شامل این فهرست می شوند. 10 سهم برتر شاخص اس اند پی سهم شرکت های اپل، مایکروسافت، اکسون موبیل، جانسون و جانسون، جنرال الکتریک، ولز فارگو، برکشایر هاتاوی، جی پی مورگان چیس، فایزر، و پراکتر و گمبل هستند.

    درصد تأثیرگذاری صنایع مختلف بر این شاخص به این گونه است: فناوری اطلاعات 17.8 درصد، مالی 15.1 درصد، انرژی 12.7 درصد، صنایع ساختمانی 11.3 درصد، کالاهای اساسی 10.6 درصد، کالاهای مصرفی 10.6 درصد، مواد اولیه 7.3 درصد، خدمات رفاهی 3.4 درصد، خدمات مخابراتی 3.1 درصد.

    برچسب ها