عصر خودرو

عضو اتاق بازرگانی تهران:

کاهش نرخ ارز موجب تعادل در بازار ثانویه می‌شود

عصر بازار- یک فعال اقتصادی گفت: کاهش اختلاف قیمت میان بازار آزاد و بازار ثانویه موجب تعادل و منطقی شدن نرخ ها در بازار ثانویه و سامانه نیما می شود.

کاهش نرخ ارز موجب تعادل در بازار ثانویه می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، جمشید عدالتیان با اشاره به مطلوب خواندن مداخله بانک مرکزی در بازار ارز عنوان کرد: بازار سیاه یک بازار سفته بازی است که در واقعیت نباید اثر زیادی بر اقتصاد داشته باشد و سهم بالایی نیز در اقتصاد ما ندارد.

    وی افزود: در این بازار بیشتر تبعات روانی و اثرگذاری آن بر نرخ های سایر بازارها حائز اهمیت است؛ تا جایی که در ماه های گذشته شاهد افزایش قیمت ها در بازار ثانویه و نیما نیز بودیم که سرانجام بانک مرکزی با مداخله خود توانست جو روانی حاکم بر بازار را به سمت کاهش نرخ ارز تغییر دهد و امیدواریم این روند ادامه دار باشد.

    عضو اتاق بازرگانی تهران در ادامه گفت: طی ماه های گذشته صادرکنندگان از بازگرداندن ارز به چرخه اقتصاد و سامانه نیما خودداری می‌کردند. این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: هرچه اختلاف قیمت میان بازار ثانویه و نیما و بازار آزاد کم شود، صادرکنندگان انگیزه بیشتری برای عرضه ارز خود به بازار ثانویه و نیما پیدا می کنند چراکه رونق بازار ثانویه بر روی قیمت مواد اولیه اثرگذار است.

    برچسب ها