عصر خودرو

رشد ۱۲۰۰میلیارد دلاری ارزش بازار جهانی پتروشیمی تا سال ۲۰۲۶

عصر بازار- ارزش بازار جهانی پتروشیمی با سرمایه گذاری بزرگان این صنعت تا پایان سال ۲۰۲۶ میلادی به هزار و ۲۰۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

رشد ۱۲۰۰میلیارد دلاری ارزش بازار جهانی پتروشیمی تا سال ۲۰۲۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالا خبر ، پایگاه اینترنتی دیجیتال ژورنال اعلام کرد که بر اساس تازه ترین گزارش منتشر شده از سوی شرکت پولاریس مارکت ریسرچ ، تحت عنوان "بازار پتروشیمی، تحلیل صنعت جهانی و پیش بینی 2018-2026"، انتظار می رود ارزش بازار جهانی پتروشیمی تا پایان سال 2026 میلادی به هزار و 203 میلیارد و 200 میلیون دلار برسد و در بازه زمانی مورد بررسی با میزان رشد مرکب سالانه (CAGR) 10.1 درصد رشد یابد.

    در این میان رویال داچ شل، باسف، بی پی، داو کمیکال، شرکت ملی نفت چین، شورون، اکسون موبیل، لیوندل باسل اینداستریز، گروه اینئوس، دوپون، سابک و سینوپک بازیگران کلیدی بازار خواهند بود.

    پیش بینی می شود رشد چشمگیر در صنایعی مانند بهداشت و درمان، خودروسازی، ساخت و ساز، غذا و نوشیدنی، همزمان با ابتکار دولت ها و سرمایه گذاری آن ها در صنعت پتروشیمی، حمایت بیشتر از این بازار را در پی داشته باشد. از دیگر فاکتورهایی که به رشد یادشده دامن می زند؛ می توان به فراوانی خوراک در خاورمیانه و سیاست های رگولاتوری مطلوب در منطقه آسیا-اقیانوسیه اشاره کرد.

    اما در مقابل انتظار می رود افزایش نگرانی های زیست محیطی، رشد تقاضا برای محصولات شیمیای با پایه زیستی (bio-based chemicals) و نوسانات قیمتی نفت خام و گاز طبیعی رشد بازار جهانی پترشیمی را با چالش مواجه سازد .

    برچسب ها