عصر خودرو

جدیدترین اخبار از طرح پیش‌فروش لوازم خانگی

عصر بازار- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اعلام کرد واحدهای صنفی که به عنوان نماینده کارخانه در تهران اقدام به پیش‌فروش کالا می‌کنند هیچ مسئولیتی نسبت به تحویل کالا به خریداران ندارند.

جدیدترین اخبار از طرح پیش‌فروش لوازم خانگی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، طرح پیش فروش لوازم خانگی به صورت اینترنتی از سوی یکی از شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی از سه‌شنبه 17 مهر ماه آغاز شده است. در این طرح 160 مدل لوازم خانگی شامل انواع یخچال و فریزر، لباسشویی و اجاق گاز در دو شیوه قیمت مقطوع و خرید با قیمت غیرقطعی و با سود مشارکت، به فروش می‌رسد.

    در این باره محمد طحان‌پور - رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ، با بیان اینکه در طرح پیش‌فروش لوازم خانگی تنها کالاهای ایرانی فروخته می‌شود، گفت: شرکتی که اقدام به اجرای طرح مذکور کرده توانایی تولید کافی داشته و طرح پیش فروش لوازم خانگی را برای محصولات کارخانه خود در نظر گرفته است.

    وی با اشاره به اینکه این کارخانه در طرح پیش‌فروش نماینده‌هایی در تهران دارد، اظهار کرد: متقاضیان باید توجه کنند که پول پرداخت شده از سوی خریداران مستقیم به حساب کارخانه واریز می‌شود و واحدهای صنفی تعهدی نسبت به تحویل کالا به آن‌ها ندارند.

    او افزود: وضعیت تولید در کشور مشخص نیست و ممکن است محصولات در زمانی که در طرح پیش‌فروش مقرر می‌شود، تولید نشده باشند. در این صورت واحد صنفی مسئولیتی در این زمینه ندارد و خریداران باید از طریق کارخانه تحویل کالا را پیگیری کنند.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ادامه نیاز مالی کارخانه‌ها را علت طراحی این طرح دانست و تصریح کرد: افزایش قیمت و کمیاب شدن مواد اولیه تولید لوازم خانگی باعث شده فروش این مواد به کارخانه‌ها فقط به صورت نقدی و حتی پیش فروش انجام شود، اما کارخانه‌ها معمولا پول کافی برای خرید نقدی مواد اولیه ندارند.

    طحان‌پور خاطرنشان کرد: مشخص نیست وزارت صنعت، معدن و تجارت از این طرح خبر دارد یا خیر چرا که در ابتدا گفته شده بود که این وزارتخانه از این طرح مطلع است، اما پیش‌تر به تبلیغات این شرکت در صدا و سیما اعتراض کرده است.

     طرح پیش‌فروش لوازم خانگی با مجوز ستاد تنظیم بازار و براساس ضوابط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اجرایی شده است.

    برچسب ها